Pytania odnośnie domowej sieci bezprzewodowej

Witam!

Mam w planach zmianę sieci domowej z LAN na bezprzewodową. Niestety, jestem zupełnie zielony jeśli o łącza bezprzewodowe, dlatego mam kilka pytań. Proszę o wyrozumiałość!

Mam w tej chwili w sieci dwa komputery. Dostęp do internetu to Neostrada. Modem (Thomson Speedtouch 510 v1) jest podłączony do routera D-Link (DI-604), gdzie sygnał podzielony jest na dwa (do obu komputerów).

Wynikiem takiego rozwiązania są ciągnące się przez całe mieszkanie kable, a niedługo planuję dodać następny komputer, co tylko pogorszy sytuację. Poza tym, planuję postawienie modemu i routera w centralnym miejscu mieszkania, z dala od komputerów (przy gniazdku telefonicznym) - czy nie będzie to problemem?

Czy kupno np. takiego modemu/routera pozwoli na zastąpienie nim zarówno modemu jak i routera? Czy po prostu kupić router WiFi i zamienić go z routerem D-Linka, dalej używając starego modemu?

Poza tym, co sądzicie o tym routerze? Będzie wystarczający? Może macie inne propozycje? Nie powiem, dobrze by było mieć coś co pozwoliłoby np. określić ile kB może maksymalnie zużywać dany komputer. Ale zapewne nie w tym przedziale cenowym… :wink:

Domyślam się, że sygnał jest wystarczająco mocny i nie będzie zrywał połączeń czy też zwalniał internetu? :wink:

Tak samo pytanie - w takim razie musiałbym w każdym komputerze zainstalować bezprzewodowe karty sieciowe, prawda? Chętnie usłyszałbym jakieś propozycje, bo się kompletnie nie znam. Byłbym wdzięczny!

Pozdrawiam!

Jeśli masz Neostradę, to jak najbardziej byłby wskazany router z modemem Anex A. Sam miałem do czynienia z produktami D-Linka, które strasznie się wieszały, Pentagramy działały poprawnie. W domu mam Linksysa Wag200g i działa dobrze. Zrywa połączenia jedynie jak otworzę mu za dużo portów, połączeń otwartych i/lub półotwartych. Z produktami firmy TP-link nie miałem do czynienia.

Aha… miałem kontakt jeszcze z Liveboxem. O zgrozo, co to było za przeżycie.