Pytanie o Debian unofficial

Witam.

Obecnie korzystam z Linux Mint. Za jakiś czas, jak wrócę z ferii, będę chciał przenieść się na Debiana.

I chciałbym spytać czy ktoś spotkał się z Debianem unofficial? Niestety oficjalne wydanie Debiana nie współgra z moją kartą WiFi a nie mam możliwości podłączenia się do neta po kablu.

Trafiłem za to na tą stronę , z nieoficjalnymi wydaniami Debiana wraz ze sterownikami non-free (Tutaj odnośnik do pobrania). To wydanie współgra z moim sprzętem bez problemu (sprawdziłem wersję LIVE). Zastanawiam się jednak jakby to było z ewentualnymi aktualizacjami, czy korzystaniem z repozytoriów. Może ma ktoś doświadczenie i mógłby mi podpowiedzieć czy będzie to współgrało?

Wiem że pytanie naiwne (żeby nie powiedzieć głupie) ale jestem nowy w temacie Linux’ów i wolę dopytać.

Z góry dziękuję za podpowiedzi

Z tego co widzę to te wydania to zwykły debian tylko z racji zawartości pakietu non-free są unofficial bo są sprzeczne z polityką debiana. Zainstalują one oficjalnego debiana z oficjalnych repozytoriów i z takich będziesz też otrzymywał aktualizacje. Btw nic nie stoi na przeszkodzie aby dograć firmware do oficjalnego instalatora podczas pracy instalatora. Wymaga to niestety zabawy w konsoli podczas pracy tegoż instalatora.   

Dzięki.

A żeby dodać do oficjalnego instalatora non-free firmware nie trzeba przypadkiem mieć połączenia z netem? Tak jak napisałem wcześniej na oficjalnej wersji nie chodzi mi karta wifi (intel wifilink 5100) a nie mam możliwości połączenia się po kablu.

Nie o ile wcześniej zgrasz sobie firmware na pendrive, najlepiej zgrać sobie z twojej działającej dystrybucji folder /lib/firmware na pendrive. Pozniej jak wystartuje instalator przechodzisz do drugiej konsoli crl+alt+f2, montujesz pendrive i kopiujesz cały folder (cp -a) firmware do “/lib”. Jak instalator dojdzie do wykrywania urządzeń sieciowych powinien bez problemu załadować co potrzeba.