Pytanie o kartę sieciową - pomoc przy kupnie

Nie wiedziałem, w którym dziale to dać, więc dałem tutaj :slight_smile: Od razu powiem, że nie znam się za bardzo na tym. Dlatego tutaj piszę :stuck_out_tongue: Mam płytę główną Asusa P5QL-E a w niej jest wbudowana kartka sieciowa. Menedżer urządzeń ja wykrywa jako: Atheros ar8121/ar8113/ar8114 PCI-E Ethernet Controller. Czy mogę na tym mieć wifi? Nigdy nie miałem, chociaż domyślam się, że teraz na każdej można korzystać. Ale pewności nie mam :] I jeśli się da, to jak to skonfigurować? Teraz jeszcze jedno głupie pytanko, bo nie wiem, czy dobrze myślę. Router łączy się za pomocą wi-fi? Ok, jak już się pośmialiście, to mi powiedzcie, czy to urządzonko, co vectra daje klik, będzie wystarczające? Z góry dzięki za pomoc :stuck_out_tongue:

Otóż ta płyta główna posiada zintegrowaną kartę sieciową, ale nie kartę wifi, tylko taką gdzie możesz podłączyć internet kablem…

Co do routera, to zależy od jego specyfikacji, czy ma access pointa (możliwość przesyłania danych bezprzewodowo) czy nie. Możesz podłączyć router kablem do komputera, nie musi to być przez wifi…

Nie wiem jakie “urządzonko” daje vectra…

To ja ci odpowiem tak:

W laptopach masz dwa urządzenia sieciowe. Po co producenci laptopów montowali by dwie karty, jeśli zwykła karta sieciowa obsługiwałaby WiFi?

:wink:

Są karty sieciowe przewodowe i bezprzewodowe. Tu masz przykłady kart bezprzewodowych:

http://www.skapiec.pl/site/cat/46/filtr … _0_0_0_0_0

Do routera zazwyczaj możesz podłączyć 4 urządzenia po kablu i kilkanaście/kilkadziesiąt urządzeń wifi (oczywiście jeśli ma Access Pointa)

Hmm… Czyli jeśli chciałbym korzystać z wifi to muszę po prostu kupić jeszcze jedną kartę, tak? Obojętnie jaką, będą jakieś różnice w transferach jeśli kupię tańszą? I czy będzie gdzie to podpiąć do płyty głównej mojej :slight_smile:

Edit. Np takie coś? Tanie, i Siemens, a Vectra ma te routery z Siemensa właśnie. Warto takie coś kupić?