[Pytanie] Unity3d, pytania dot. jezyka programowania C#

Witam zacząłem interesować się silnikiem Unity3d bo moim marzeniem jest stworzenie jakiejś gry i iść i kształcić się w tym kierunku, zaznajomiłem się mniejwięcej z nim jak działa itd. Pozostaje mi kwestia wyboru języka do pisania skryptów wybrałem już C# bo jest to chyba najlepszy wybór, tylko szukam jakiegoś kursu i natrafiłem na ten: http://www.centrumxp.pl/dotNet/20,kategoria,Kurs-C-cz-I.aspx

 Polecacie go?

kesherw , zapoznaj się, proszę, z tym tematem i stroną, a następnie - korzystając z przycisku Edytuj (na dole pierwszego posta po prawej stronie) i opcji Użyj pełnego edytora - popraw tytuł wątku tak, by mówił konkretnie o problemie. Poprawnie zatytułowany wątek zwiększa szansę na uzyskanie szybkiej pomocy. Zignorowanie tej prośby będzie skutkować przeniesieniem tematu do kosza.

Pozdrawiam,

Dimatheus

 

 

Unity ma swój własny kurs podstaw programowania. C# to potężny język, z którego Unity czerpie jedynie ułamek możliwości. “Zwykły” kurs nawtyka ci masę nieprzydatnej (do tego konkretnego celu) wiedzy o tworzeniu komponentów okienkowych, integracji z systemem itd. Z drugiej strony nadmiar wiedzy z zakresu programowania jeszcze nikogo nie zabił.

 

Z zaproponowanego przez ciebie swego czasu się uczyłem i było ok, ale… Ma już dziewięć lat i trochę zajeżdża stęchlizną.

 

Ale, że ten kurs jest już stary i ma wiele nieprzydatnych rzeczy? nie rozumiem.

Nieprzydatnych, jeśli chodzi o samo Unity.

 

C# jest jednym z filarów środowiska microsoftowego ekosystemu i naprawdę rzadko jest omawiany sam, w oderwaniu od niego. Większość kursów przewiduje, że będziesz używał IDE Visual Studio i tworzył aplikacje okienkowe na Windowsa albo webowe na Windowsa serwerowego. “Instrukcje”, jakie wywołuje się w kursach, w części pochodzą z czystego C#, w części z szeroko rozumianej platformy .NET, w części z systemu Windows. To taka jakby splątana mieszanina.

 

Unity korzysta z czystego języka C# - jakby samej składni bez przyległości. Kurs na stronie Unity porusza tylko te zagadnienia, z których Unity korzysta.

 

 

Moim zdaniem, jeżeli interesuje cię tylko i wyłącznie pisanie skryptów dla Unity, powinieneś skupić się na kursie ze strony Unity i niejasności sprawdzać w innych, bardziej ogólnych. Poznasz wymagane podstawy języka i szybko (o ile nie zabraknie ci zapału) zaczniesz pisać skrypty. Nie będziesz programistą, który od podstaw pisze własne programy, ale bardziej skrypterem.

 

Możesz też poświęcić parę miesięcy (o ile to twój pierwszy poważny język programowania) na naukę ze standardowego kursu C#. Na początku poznasz ogóle koncepcje programowania obiektowego, nauczysz się pisać programy konsolowe i okienkowe. Wyposażony w taki zasób wiedzy dopiero zaczniesz uczyć się skryptowania w Unity. Taka ścieżka jest mozolniejsza i trudniejsza, ale otwiera przed tobą szersze perspektywy (potencjalnie dochodowa umiejętność używania C# poza Unity).