Nie jestem programistą, zajmuje się głownie systemami, ale postanowiłem uzupełnić moją wiedzę o język skryptowy. Chciałbym zasięgnąć porady jak zacząć ?
Jaki program używać do pisania kodu ? Jest jakiś odpowiednik visual studio lub eclipsa ?
Z jakich materiałów polecacie korzystać ? Macie jakieś video tutoriale ?
Jeżeli planuje uzupelnić swoją wiedzę o skrypty pod linuksa to myślicie że pisanie kodu na windowsie ma sens ?
Jak “trudnym” jezykiem jest pyton ? Bardzo / średnio / nisko (przyjmując założenie że C++ jest bardzo trudny).
Nie piszę w pythonie, także podpowiem tylko do pytania 3 i 4
bez sensu pod windowsem, skoro są dedykowane dla linuksa to najlepiej pisać pod nim. ofc możesz klepać pod windowsem i uruchamiać je na virtualnej maszynie, ale po co? To tak jak by pisać programy w C z użyciem funkcji jądra dla Linuxa pod Windowsem.
nisko, jest to jeden z prostszych i przyjemnych języków.
Możesz pisać pod Windowsem i testować pod nim proste skrypty które nie wykorzystują pełnego środowiska linuksowego, ale po co?
Najlepiej zaopatrzyć się w edytor który potrafi zapisywać i konwertować znaki końca linii (LF/CRLF) np. Notepad++ skoro chcesz Windows. Możesz też skorzystać z PyDev który jest na bazie Eclipse i dostępny pod oba systemy. Chociaż do pisania prostych skryptów nie potrzeba ci więcej niż edytor tekstu.
Python jest prostym językiem, a materiałów i tutoriali dla początkujących w internecie jest od zatrzęsienia.
Do pisania skryptów w Pythonie nie jest konieczne IDE, wiele osób używa Sublime Text, są miłośnicy Emacs i Vima. Do większych projektów jest PyCharm (IDEA) albo właśnie Eclipse w wtyczką PyDev
Do nauki na początek warto przeczytać jakąś książkę. Sam zacznałem z Python od Podstaw z Heliona. Video tutoriali nie cierpię bo nie zawsze interesuje mnie wszystko, a w tekscie łatwiej wyłowić to co ważne.