Quake 3 Arena w RAMDISK - tak samo jak z HDD

Witam,

Postanowiłem sobie sprawdzić jak szybko będzie się mapa Quake 3 Arena ładowała będąc w RAMDISK’u. Przeniosłem grę do ramowego dysku, odpaliłem, wybrałem mapę, a tu się okazuje, że z taką samą szybkością się ładuje jak z HDD _(_około 3 sekund).

Dlaczego tak jest? Liczyłem na to, że mapa załaduje się w pół sekundy…

Przyspieszyłeś tylko odczyt plików mapki. Jednak sama mapa po wczytaniu musi pewnie zostać “przerobiona” i załadowana do pamięci RAM, a tego nie przyspieszysz RAM diskiem, a w szczególnych jedynie spowolnisz.

Swoją drogą wg mnie 3s to i tak mało, więc takie kombinowanie z szybkością to przerost formy nad treścią.

Czyli w takim razie procesor ogranicza szybkość wczytywania do max?

Wiem, że mój dzisiejszy procesor do tej gry ma ekstremalną prędkość, ale może…

Sam możesz sprawdzić. Otwórz menadżera zadań, uruchom grę, wczytaj mapę i popatrz jak wygląda wykres. Q3A wykorzystuje tylko 1 rzdzeń CPU jakbyś nie wiedział.

Aha, to pewnie dlatego ;( No trudno, ale dzięki za pomoc :slight_smile: