Postanowiłem sobie sprawdzić jak szybko będzie się mapa Quake 3 Arena ładowała będąc w RAMDISK’u. Przeniosłem grę do ramowego dysku, odpaliłem, wybrałem mapę, a tu się okazuje, że z taką samą szybkością się ładuje jak z HDD _(_około3 sekund).
Dlaczego tak jest? Liczyłem na to, że mapa załaduje się w pół sekundy…
Przyspieszyłeś tylko odczyt plików mapki. Jednak sama mapa po wczytaniu musi pewnie zostać “przerobiona” i załadowana do pamięci RAM, a tego nie przyspieszysz RAM diskiem, a w szczególnych jedynie spowolnisz.
Swoją drogą wg mnie 3s to i tak mało, więc takie kombinowanie z szybkością to przerost formy nad treścią.
Sam możesz sprawdzić. Otwórz menadżera zadań, uruchom grę, wczytaj mapę i popatrz jak wygląda wykres. Q3A wykorzystuje tylko 1 rzdzeń CPU jakbyś nie wiedział.