[quest3d] szukam kamery


(system) #1

Szukam kamery że np jak jestem metr od samochodu i nacisnę enter to wsiadam i jadę sobie i na odwrót wciskam enter i wysiadam.


(Fiołek) #2

Tylko co ma z tym wsiadaniem/wysiadaniem wspólnego kamera?


(system) #3

1.Gdy wstawię np kilka pojazdów np 10 to jak nacisnę strzałki to wszystkie 10 pojazdów jedzie.


(Fiołek) #4

Normalnie ręce opadają...

Co ma wspólnego kamera z gameplayem?! NIC! No właśnie! NIC! !!


(system) #5

lol właśnie ze ma widać ze nie programowałeś w quescie podam jak to ma mniej więcej wyglądać

tkamerka717fi3.th.jpg


(Fiołek) #6

A to w Quest3D się programuje? Dobrze wiedzieć...*

Tak czy siak, kamera tylko określa na co się patrzy, nic ona nie ma wspólnego z tym czy "gracz" wsiada do samochodu, czy wysiada, on ma pokazać gracza. I to wszystko. Musisz w gameplay'u zaprogramować(tu: wyklikać) co gracz robi. Kamery w to nie mieszaj, możesz(powinieneś) tylko korygować miejsce w którym się znajduje i na które patrzy.

* - Dla niekumatych, Quest3D to click do tworzenia interaktywnych animacji 3D.


(system) #7

Jak nie chcesz pomoc do nie pisz a tu chodzi o kamerę jak ktoś pomoże będę wdzięczny a jak nie wierzysz to luknij na www.quest3d.pl i tam sobie poczytasz co to jest quest.


(Fiołek) #8

Te fragmenty wyjaśniają co to jest Quest3D i mi nie próbuj wmówić, że nie wiem co to jest.

Powiedz co chcesz zrobić z tą "kamerą", jeśli się tak przy niej upierasz. Ja nie wiem, co może mieć wspólnego kamera z tym, ze się chce wsiąść do samochodu po naciśnięciu klawisza.


(system) #9

Wiec jak idę ludkiem to mam kamerę za ludkiem a jak wsiądę do samochodu to muszę mieć już kamerę samochodu a nie ludka i tak do wszystkich pojazdów. Proste.


(Fiołek) #10

Kamery nie zmieniasz, zmieniasz tylko jej pozycje. Czyli jak idziesz ludkiem i kamera jest za nim(powiedzmy, pozludka - 10, gdzie pozludka to wektor 3D, a odjęcie odejmuje od każdej składowej), to po wejściu do samochodu, kamerę przemieszczasz do jego pozycji(np.). Nie bawisz się w zmianę kamery bo i tak jej nie zmienisz, kamera jest zawsze ta sama.


(system) #11

Tak ale mi chodzi że jak bym wsiadł do samochodu to wszystkie samochody zaczną jechać i w tym jest problem. Jak zrobić że jak w siądę do auta tylko jedno auto jechało.


(Fiołek) #12

Proste, zaprogramuj(wyklikaj) to. Aktualizuj pozycję tylko tego samochodu a nie wszystkich.


(system) #13

Proste jak mowisz ze proste to zrób mały przykładzik.

Wstaw 2 samochodziki i zrób żeby sie poruszały na strzałakach.


(Fiołek) #14

Lol... Ty chcesz bym Ci coś zrobił(napisał/wyklikał)? Chyba kpisz... Napisz/wyklikaj to sobie, a jeśli nie potrafisz to mimo wszystko próbuj. Sposób już Ci podałem.


(system) #15

lol na forum questa piszą żebym inaczej zrobić tylko ze tam mój kolega che coś takiego zrobić widze nikt nie umie i nikt nie pomoże topic można close.


(Fiołek) #16

To był tylko przykład. Nie mówiłem, że to jest jedyne i najlepsze rozwiązanie.

Po co się pytasz tu jeśli zadałeś drugie pytanie na forum Quest3D? Nie rozumiem tego...


(system) #17

No bo na forum questa zadał pytanie kolega....I mu dam nie odp :stuck_out_tongue: A myślałem że tu ktoś się zajmuje questem.. :lol: