Radeon 9200 - komputer resetuje się podczas gry


(swi_r) #1

Witam! Niedawno kupiłem sobie kartę Radeona 9200. Po podłączeniu jej wszystko jest ok. Ale kiedy odpalam grę w tym przypadku Fife 2008 po paru minutach ok. 3 komputer sam się resetuje lub wychodzi do pulpitu. Nie wiem co jest grane. To samo dzieje się na zasilaczu Codegena 300W i zasilaczu ATX Power Supply 350W. Odinstalowałem sterowniki od starej karty Nvidii i ATI. Zainstalowałem na nowo najnowsze ATI Catalyst + nowe sterowniki do płyty głównej, lecz to też nic nie dało.

Mój sprzęt:

Płyta główna: Asus A7V600-X

Procesor: Duron 1000

Pamięć: 512 MB DDRAM

Monitor: Philips 105S (105S2)

Karta Graficzna: Radeon 9200 128 MB

Dyski: SAMSUNG + SEAGATE

Proszę Was o pomoc, bo już sam nie wiem co mogę jeszcze zrobić :confused: Wydaję mi się, że zasilacz 350W powinien spokojnie starczyć ale chyba jednak nie..?

Pozdrawiam :slight_smile:


(Technik Elektro) #2

oba są bardzo słabej jakości. zacznij od podliczenia porządnego zasilacza, następnie podłącz inną kartę graficzną - jeśli masz - testowo (jak nie to skombinuj - pożycz od kolegi).

być może vga uszkodzona albo przegrzewa się.


(gr5) #3

No i chyba dlatego nie działa, do tej karty możesz zainstalować max. catalyst 6.5 bodajże, nowsze nie będą poprawnie działać


(swi_r) #4

Tzn. mam obecnie podłączonego GeForce 2 MX/MX 400 i Fifa 08 na niej nie rusza, ale inne gry chodzą dobrze m.in. Fifa 2007. A co do zasilacza to nie mam skąd pożczyć większego niż 350W :frowning:

Moja pomyłka, chodziło o Catalyst 6.5


(Asterisk) #5

Zapoznaj się proszę z tą stroną i zmień tytuł na konkretny, używając

funkcji icon_edit.gif


(Klik9) #6

A masz tak tylko z Fifa 08??? Bo może to po prostu wina gry...

I jeśli chodzi o zasilacz - on nie musi być mocniejszy, tylko ma być lepszej firmy, np Amacrox czy Chieftec.


(Sony 84) #7

a Mój sprzęt:

Zasilacz: GNIOT bezfirmowy 300W

Płyta główna: Shuttle AK12A KT133A [Ver. Biosa: AK12ASOK]

Procesor: Duron 1000 Mhz

Pamięć: 384 MB SDRAM / 133 Mhz [3 x 128 MB]

Monitor: HP 17'

Karta Graficzna: Radeon 9000 128 MB

Dyski: 250 GB

i fifa chodzi elegancko :slight_smile: nawet nie tnie przy zmniejszonych detalach

wydaje mi sie ze to wina grafiki... kupiles widocznie jakas trefna karte... podlacz inna karte i sprawdz jak chodzi

pozdr


(Gracz Online) #8

Sony_84 , do twojej konfiguracji potrzebny jest markowy zasilacz o minimalnej mocy 360 Watt. Nie można wykorzystywać zasilacza na 100 % możliwości. Przykładem dobrej firmy jest np. http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1

http://www.komputronik.pl/Tagan/Zasilac ... ,374_1696/

Zasilanie dobrej jakości z markowego zasilacza to podstawa, aby komputer działał bezproblemowo.


(Sony 84) #9

dzieki gracz-online wiem ze powinienem miec lepszy zasilacz ale ten jakos od 3 lat sie sprawuje ok... wiem ze zasilacz to w sumie podstawa dalem tylko porownanie ze blad tej gry FIFA 08 to raczje nie bedzie wina zasilacza bo mi na slabym chodzi ok

zasilacz taki mam bo mam slabego kompa :wink: jak zmienie kompa to juz oczywiscie z lepszym zasilaczem :wink:

pozdraiwam


(Technik Elektro) #10

dobry żart :slight_smile: potrzebujesz zasilacza z silną linią +5V jeśli chodzi o pobór mocy to wystarczy 250W a nawet mniej.


(Gracz Online) #11

Technik_elektro , najwyraźniej nasz ochotę ze mną na polemikę. Oto moje argumenty: Osobiście mam CHIEFTEC-a 360 W (wersja z dwoma wentylatorami). Zasila on procesorem Pentium III 933 MHz z GeForce 3 Ti 500. Klasa mniej wiecej ta sama, co Radeon 9200. Poprzednio miałem zasilacz twojego stylu, przyjacielu i były problemy. Każdy sprzedawca wmawiał, mi że dobrze działa. Napięcia miał dobre, ale ogólnie nie pracował stabilnie. Określnie niestabilności jest trudne do zauważenia, ponieważ zależy od zmiennych, (zgodnych z czasową charakterystyką nagrzewania) warunków termicznych w komputerze.

W sprawie FIFY, to trzeba mieć kartę z obsługą DirectX 9 a nie 8, kolego Sony_84.


(Sony 84) #12

kolego gracz-online pomylilo Ci sie :slight_smile: mi fifa chodzi elegancko na radeonie 9000 :slight_smile: ja tylko pisalem koledze ktory pisal tego posta ze fifa nie ma nic wzpolnego z zasilaczem ze mu nie chodzi :slight_smile: ja mam slaby sprzet ale FIFA MI CHODZI ELEGANCKO :slight_smile:

chociaz nie moge sprzelic zadnej bamki jestem slaby w fife :stuck_out_tongue:

pozdrawiam :smiley:


(Zioomek16) #13

polecam zasilacze ModeCom - ja sam mam 350W i śmiga bez żadnych problemów od nowości :slight_smile: ( tylko nie feel !!


(Technik Elektro) #14

jaki to był zasilacz podaj markę i model a nie jakiś - jakiś to wiadomo jaki codegen,feel,mustang itp.

słuchaj się dalej sprzedawców którzy jak tylko wyczują że nie masz wystarczającej wiedzy to to wykorzystają wciskając delikwentowi leżaki magazynowe lub to ci się w ogóle nie sprzedaje.

wystarczy miernik elektryczny i trochę cierpliwości.


(swi_r) #15

Do dnia dzisiejszego nie rozwiązałem tego problemu. Znalazłem informacje w necie, że ta karta nie obsługuje Directx 9.0c więc może to dlatego?

Nazwa producenta chipsetu ATI

Typ Chipsetu Radeon 9200

Złącze AGP x4/x8

Wielkość pamięci 128 MB

Typ pamięci DDR

Szerokość magistrali pamięci 128 bit

RAMDAC 400 MHz

Low Profile Nie

Chłodzenie chipsetu PASYWNE

Chłodzenie (opis) RADIATOR

Wyjścia D-Sub na karcie 1 szt.

Wyjścia DVI na karcie 1 szt.

Wyjście TV S-Video na karcie

Zgodność programowa Directx 8, OpenGL

Złącza - wyjścia (DVI-I/TV): tak/tak


(Rastko1) #16

Daj może jakiś nadmuch na karte bo widze że masz sam radiator być może się przegrzewa i gra się sypie. u mojego kumpla fifa 08 na r 9200 na catalystach chodzi bez problemu

Daj jakiś nawiew na karte i powinno pomóc jeśli nie pomoże karta jest nie teges :roll:


(klopas) #17

karta z dx 9.0c obsługuje shadery 3.0

karta z dx 9.0 obs. shadery 2.0

dx8 - 1.4 albo 1.1 nie pamiętam

dx7 - 0.0 :smiley: (GF seria MX)


(kozunio12) #18

Karta się po prostu przegrzewa, mam tak ze swoim Radeonem 9000, po lekkim podkręceniu cały czas mi się komputer restartował, ponieważ temperatura była zbyt wysoka, zamontuj na karcie chłodzenie i problem zniknie :slight_smile:

http://allegro.pl/item266577400__therma ... ztuk_.html