RAID 1 a reinstalacja systemu

Chciałbym dla bezpieczeństwa zrobić na komputerze na którym pracuję RAID 1 a jestem kompletnie zielony w temacie.

Win xp pro sp2 pl

2*WD Raptor 36 GB,

Asus P5K

Do płyty chcę kupić dodatkowy kontroler np. http://www.allegro.pl/item568576889_kontroler_pci_4_porty_sata_raid_silicon_image.html bo czytałem, że ten na płycie nie jest najlepszy a dodatkowo działa na e-sata, a ja nie chce wyprowadzać kabli na zewnątrz.

Na kompie jest zainstalowana duża ilośc softu wymagającego czasochłonnej aktywacji/konfiguracji,

więc chciałbym uniknąć reinstalacji systemu. Mam taki pomysł:

1 robię obraz dysku (np. ghostem)

2 dokładam drugi dysk i robię macierz - i tu pytanie - normalnie robi się to w biosie - a jak w wypadku kontrolera na pci?

3 wgrywam obraz dysku na utworzoną macierz

Zadziała czy nie, a może jest jakaś inna metoda?

I drugie pytanie - czy zrobienie takiej macierzy wpłynie jakośc na szybkośc zapisu/odczytu ?

Jeżeli chodzi tylko o to aby po formacie nie trzeba był ślęczeć kilku godzin aby doprowadzić komputer z powrotem do używalności, to taka zabawa ma mały sens.

Choćby nawet dlatego, że po instalacji i skonfigurowaniu programów można zrobić obraz dysku twardego i po jakiejś awarii po prostu za pomocą tego obrazu (nagranego na płytę DVD np.) przywrócić system do stanu z robienia tegoż obrazu dysku.

RAID 1 jest przydatny jako zabezpieczenie przed awarią któregoś z dysków, dalej ma mały sens jego zastosowanie. Bo jak system złapie krasza przez jakiś syf, to ten sam syf będzie i na drugim dysku.