[RaLink2400] Instalacja karty WiFi na Ubuntu 6.12

Jestem początkującym użytkownikiem i chciałbym zainstalować tą kartę na moim Ubuntu. Wiem że jest z nią sporo problemów w instalacji. Prosiłbym o jasne wytłumaczenie jak to zrobic :slight_smile:

Wpisz jako root

sudo modprobe rt2400

Później prawym na ikonke w trayu >> Manual Configuration >> i uzupełniasz wszystkie pola ręcznie

Dodam, że *buntu 6.06 bez problemów obsługuje tę kartę

To nie wystarczy. Mam kartę również na tym chipsecie i musisz zrobić kolejno

sudo modprobe rt2400

następnie

sudo iwconfig ra0 essid nazwa_sieci

essid to nazwa sieci, tu musisz wpisać nazwę twojej sieci, np. net24, jeśli nie znasz nazwy essid sieci to spytaj się o nią administratora sieci :slight_smile: potem wpisujesz

sudo ifconfig ra0 up

i jeśli korzystasz z z przydzielania IP przez DHCP to wpisujesz to

sudo dhclient ra0

Oczywiście to wszystko wpisujesz w konsoli :slight_smile: Po tym zabiegu dopiero wchodzisz w system>administracja>ustawienia sieci. Odznaczasz połączenie kablowe lub modemowe, klikasz dwa razy na połączenie bezprzewodowe, odznaczasz haczyk przy enable roaming i wpisujesz ponownie essid swojej sieci i jeśli korzystasz z DHCP to ustwiasz na DHCP a jeśli nie to na Static IP. W kolejnych zakładkach możesz zmienić nazwę swojego komputera, pod którą widoczny będzie w sieci LAN, dodać DNS. Najczęściej używane DNS to

194.204.159.1

194.204.152.34

I myśle, że to wszystko :slight_smile: Ja proponowałbym Ci zainstalować Ubuntu 7.04 chociażby dlatego, że w wersji 7.04 instalacja neta ogranicza się tylko do ustawień graficznych, gdyż moduły są już na starcie załadowane i nie trzeba ich ładować tymi komendami w konsoli. Zresztą internet pod 6.10 mi się sypał i często po restartach systemu musiałem instalować neta od nowa.

Pozdrawiam!

Złączono Posta : 02.07.2007 (Pon) 2:08