Raspberry Pi jako "odtwarzacz HI-FI"

(12chrapek12) #1

Witam,

ostatnio zakupiłem sobie Raspberry PI (B+) i wpadłem na pomysł aby z niego zrobić :"Odtwarzacz HI-FI".

Spodobał mi się ten pomysł: https://www.youtube.com/watch?v=QF8Ehc05GEo

Tylko ja chciałbym aby oprócz radia internetowego posiadał: 

• możliwość odtwarzania muzyki z USB,

• możliwość uruchomienia w tle serwera plików Samba (Pliki na dysku zewnętrznym, nie wymagam tego).

I teraz pytania:

• co muszę kupić aby to działało ( Kabelki, przyciski itd.)?,

• na jakim to systemie postawić (Chyba na Raspbianie).

Prosiłbym o instrukcję krok po kroku jak to zaprogramować(najlepiej cały skrypt), skonfigurować i poskładać oraz jak wykonać do tego elegancką obudowę ,ponieważ jestem w tych sprawach laikiem.

Miło by było gdyby np. podczas pracy pokazywał pogodę, godzinę, datę oraz nazwę stacji i miał intuicyjne menu.

Dodam, że nie musi ten "Odtwarzacz" posiadać głośnika, ponieważ będzie podłączony do wieży kablem AUX i najlepiej by było jakby mógł być podłączony do internetu przez WI-FI (Kartę WI-FI posiadam).

Pozdrawiam 12chrapek12

(dragonn) #2

Standardowo karta audio w R Pi jest dość słabej jakości. Jeśli chcesz zrobić dobre Hi-Fi na nim to polecam się zaopatrzyć albo w jakaś dobrą kartę audio usb albo coś dedykowanego dla Pi np. hifiberry.

(12chrapek12) #3

Pomyślę o tej karcie audio. Jaką twoim zdaniem najlepiej wybrać?

Dzięki za szybką odpowiedz. 

Pozdrawiam 12chrapek12

(dragonn) #4

Tutaj już niestety się nie wypowiem - jeśli szukasz ale coś na USB to musisz po prostu znaleźć coś co wiesz że działa pod Linuksem, jeśli na zwykłym kompie zadziała pod Linuksem to na Pi też.

(moh3r) #5

Ze swojej strony mogę polecić Audiotrak Maya U5, jednak karta nie jest ani mała, ani tania.

(12chrapek12) #6

Przypomnę, że temat nadal jest aktualny.

Pomijając kwestię karty dzwiękowej to zobaczyłem jeszcze ten poradnik: pobrałem skrypt z linku który był w opisie i mam do was prośbę: