Raspberry Pi jako "odtwarzacz HI-FI"

Witam,

ostatnio zakupiłem sobie Raspberry PI (B+) i wpadłem na pomysł aby z niego zrobić :“Odtwarzacz HI-FI”.

Spodobał mi się ten pomysł: https://www.youtube.com/watch?v=QF8Ehc05GEo

Tylko ja chciałbym aby oprócz radia internetowego posiadał: 

  • możliwość odtwarzania muzyki z USB,

  • możliwość uruchomienia w tle serwera plików Samba (Pliki na dysku zewnętrznym, nie wymagam tego).

I teraz pytania:

  • co muszę kupić aby to działało ( Kabelki, przyciski itd.)?,

  • na jakim to systemie postawić (Chyba na Raspbianie).

Prosiłbym o instrukcję krok po kroku jak to zaprogramować(najlepiej cały skrypt), skonfigurować i poskładać oraz jak wykonać do tego elegancką obudowę ,ponieważ jestem w tych sprawach laikiem.

Miło by było gdyby np. podczas pracy pokazywał pogodę, godzinę, datę oraz nazwę stacji i miał intuicyjne menu.

Dodam, że nie musi ten “Odtwarzacz” posiadać głośnika, ponieważ będzie podłączony do wieży kablem AUX i najlepiej by było jakby mógł być podłączony do internetu przez WI-FI (Kartę WI-FI posiadam).

 

Pozdrawiam 12chrapek12

Standardowo karta audio w R Pi jest dość słabej jakości. Jeśli chcesz zrobić dobre Hi-Fi na nim to polecam się zaopatrzyć albo w jakaś dobrą kartę audio usb albo coś dedykowanego dla Pi np. hifiberry.

Pomyślę o tej karcie audio. Jaką twoim zdaniem najlepiej wybrać?

Dzięki za szybką odpowiedz. 

Pozdrawiam 12chrapek12

Tutaj już niestety się nie wypowiem - jeśli szukasz ale coś na USB to musisz po prostu znaleźć coś co wiesz że działa pod Linuksem, jeśli na zwykłym kompie zadziała pod Linuksem to na Pi też.

Ze swojej strony mogę polecić Audiotrak Maya U5, jednak karta nie jest ani mała, ani tania.

Przypomnę, że temat nadal jest aktualny.

Pomijając kwestię karty dzwiękowej to zobaczyłem jeszcze ten poradnik: pobrałem skrypt z linku który był w opisie i mam do was prośbę:

Czy moglibyście przerobić ten skrypt aby na wyświetlaczu było coś w tym stylu: