Reboot and select proper boot device or Insert boot media In selected boot device and press a key

(Sandał-Senpai) #1

Jak widać mam problem, przy uruchamianiu komputera pojawiło mi się wczoraj powyższe ogłoszenie. Nie mam doświadczenia w nawigowaniu w BIOSie więc przydałaby się pomoc.

(marcin20000) #2

W stotrage powinna być kolejność dysków do bootowania, jak nie wykryje Twojego, to pewnie padl.

(mateusos) #3

Siemanko :slight_smile: Wygląda na padnięty dysk ,możesz do świętego spokoju po dociskać kabelek od zasilania i tasiemkę sata.

(Sandał-Senpai) #4

wykrywa jeden

(Sandał-Senpai) #5

O ile to na co wskazuje to faktycznie aktywność dysku.

(marcin20000) #6

N to widzi go, podepnij go wiec na bootowanie lub podepnij do innego pc i sparwdz czy zawartość widać.

(Sandał-Senpai) #7

Nie mam do kogo go przełożyć więc jak mam go podpiąć na boot?

(reqoil) #8

Odepnij na wszelki wypadek nośniki USB.

(Sandał-Senpai) #9

Dobra podpięta tylko myszka i klawiatura

(Sandał-Senpai) #10

Próbowałem zmieniać priorytety żeby boot był z dysku twardego ale wciąż ta sama wiadomość. Więc dysk nie padł, ale nie wiem co dalej mam z nim zrobić

(marcin20000) #11

skoro nie bootuje i był windows to raczej padł właśnie. Live CD / Pendriva z linuksem żeby z niego uruchomić i zajrzeć w dysk pewnie nie masz w domu?

(Sandał-Senpai) #12

Nie mam. Ale od czego by mógł paść? Nie robiłem żadnego overclock’a

(marcin20000) #13

To był SSD? Nie wiem, czasami dyski tak mają, może jakieś mikro przepięcie.

Weź jutro usb do biura lub poproś znajomego niech Ci wgra jakiegoś linuksa na klucz za piwo.
Jakwejdziesz w strukturę plików na dysku, to dysk jest ok, jak nie wejdziesz, to _> reklamacja.

(Sandał-Senpai) #14

Takie rzeczy to dopiero w środę bym mógł załatwić. A dopiero trzy miesiące mam kompa. Drogi sprzęt do tego. Napiszę w środę co z linuksem. Jak nic się nie uda to co 230zł za nowy SSD?

(marcin20000) #15