Regulacja zaworów mitsubishi colt III 12v 84km


(Hubcio443) #1

Witam jestem posiadaczem Samochodziku Mitsubishi colt III 84km z 91 roku (składak).Po kupieniu i przejechaniu 30tys km autko zaczęło nie równo pracować.Dałem więc je do regulacji zaworów dla kolegi.Niestety on tak namieszał, że auto nie pali czasami w ogóle, silnik klekocze, obroty są ciągle na pół tysiąca lub nawet mniej.Gdy jadę dłużej to po dodawaniu gazu samochód słabnie, aż staje.Muszę ,,pompować,, na gazie.Szukałem na forach samochodowych, niestety nie znalazłem porad dotyczących mojego modelu.Zawory ustawiał na zimnym silniku.Słyszałem, że do każdego samochodu jest inny luz zaworów.I trzeba patrzeć na jakieś oznaczenia na rozrządzie, czy jakoś tak.A więc pytam Was drodzy forumowicze, jakie powinien być luz zaworowy w moim aucie i jak je z powrotem ustawić, żeby było dobrze.Nadmienię, że jest to silnik 12V.Posiadam szczelinomierz, tylko nie wiem jak je wyregulować.Proszę o szybką odp, ponieważ autko praktycznie nie pali i może się to skończyć awarią silnika.Dziękuję i czekam na sugestie.


(system) #2

To czynność bardzo złożona i nie radzę się za brać amatorowi. Trzeba umieć ustawić wał korbowy w odpowiedniej pozycji dla każdego cylindra osobno, no i mieć szczelinomierz i klucz regulacyjny. Reguluje się "na zimno". Danych nie znam, ale z reguły około 0,1 mm. Czasem zawory wydechowe mogą mieć większą, niż ssące, szczelinę.


(Hubcio443) #3

Poraj, ale słyszałem, że jest to prosta sprawa tylko trzeba na jakieś oznaczenia patrzeć??? a;le na jakie, i jakie te odstępy powinny być kojarzysz coś??? na temat mojego modelu?


(system) #4

Nie znam Twojego modelu. Oznaczenia na wale korbowym owszem są na pewno, ale dotyczą tylko tzw. współbieżnych tłoków, czyli np. pierwszego i czwartego. Pozostałe trzeba umieć ustawić na podstawie obserwacji zaworów. Krótko mówiąc, regulacji zaworów uczy się w szkołach samochodowych kilka godzin!


(Sokar11) #5

Na twoi miejscu to zaprowadziłbym samochód do dobrego mechanika na ustawienie a rachunek dał do zapłacenia temu " dobremu koledze" co ci tak namieszał. Jak nie umiał to nie powinien się brać do ustawiania.


(Hubcio443) #6

Sokar11 zawory ustawiłem, niby jest wszystko okey, natomiast auto troszkę jest mocniejsze ale nie do końca, jakby się dławił. Gdzie w tym modelu znajduje się zawór EGR??? Bo obroty raz mam niskie, nawet bardzo niskie a raz wysokie, raz normalne, może ten zawór jest zapchany.