Reinstalacja systemu windows na laptopie - pomocy

Hejka jestem laik w temacie i mam jedno pytanko

Potrzebuje reinstalować system na lapku.

Problem w tym, ze mam już system zainstalowany i chce posadzić swierzy i jak to zrobić aby dwa systemy sie nie nagraly tylko jeden nowy w miejsce starego?..

i czy jak zgram na d swoje dane z c to napewno podczas istalacji nie usuną sie ?

z gory dziekuje za pomoc

Podczas instalacji nowej kopii systemu po prostu wybierasz lokalizację starego czyli C. Inne partycje nie zostaną sformatowane tylko ta jedna.

Jeśli będziesz używać płyty[pendriva] instalacyjnej możesz zrobić instalację systemu na dwa sposoby

1.w czasie instalacji systemu na dysk C,formatujesz partycję i instalujesz system na czysto

2.w czasie instalacji nie formatujesz dysku C,i robisz instalację na stary system.Stary system znajdziesz potem w folderze -windows old.Do tego potrzeba wolnego miejsca na C-2x więcej niż minimum na dany windows.Instalator może zmienić litery partycji,więc sugeruj się raczej rozmiarami partycji.Jeszcze jedno-masz zamiar reinstalować z partcji recovery laptopa?Jeśli tak,to napisz.

raczej chce instalowac z plyty zz winda i zalezy mi zeby stary system calkiem skasowac i partycje z formatowac

a jaka jest roznica z instalowaniem z recovey a z normlanej plyty?

Proponuję sformatować cały dysk c i pozostałe partycje a później zrobić nowe partycje jak już kładziesz to zrób to jak się należy,nie zostawiaj nic starego,postaw system na nowo,bynajmniej ja bym tak zrobił.

oki tylko jestem laik i nie bardzo wiem jak to zrobic …aha i nie chce formatowac d bo musze gdzies dane zachowac a nie mam ich gdzie skopiowac:( dlatego pytam czy da sie tylko zrobic tak zeby d zachowac a c jakos sformatowac i czy po wlozeniu plytki i wypaleniu jej on mi sie zapyta co chce sformatowac?

Pisałem już w pierwszym poście, że tylko jedna partycja zostanie sformatowana, ta którą sama wybierzesz podczas instalacji windows’a.