Reinstalacja Win 7 na laptopie HP

Witam,

od ponad 2 lat mam u siebie na laptopie HP pavilion dv6 zainstalowany Win 7. Przez cały ten okres było wszystko ok, traktowałem go co jakiś czas ccleanerem, optimizerami itp. Ale już widzę że nic mu nie pomaga, chodzi coraz wolniej i pomyślałem że go przeinstaluje. Ale sprawa wygląda tak że mam dysk 500 gb (cały zawalony) i partycję recovery a płytek żadnych z oprogramowaniem nie było.

Pierwsze pytanie czy jest do tego jakiś sposób (jak to chyba było w XP) żeby odświeżyć system bez utraty zainstalowanych w systemie programów (swego rodzaju nakładka). czyli nainstalowanie systemu na istniejący w celu poprawy tempa jego działania?

Drugie pytanie - jeśli na pierwsze jest odpowiedź jest negatywna - jak najbezpieczniej “odświeżyć” mój system, bez utraty danych na innych partycjach?

Czy poprostu zostaje tylko typowy format dysku C i nowa instalacja?

p.s. jestem w tym temacie dosyć zielony więc proszę o dosyć łopatologiczną wykładnię… za co z góry wielkie dzięki!

Rozumiem, że optymalizacja była prowadzana systematycznie (defragmentacja itd)?

Kwestia różnego złego oprogramowania jak Wirusy i inne badziewia zostały wyeliminowane?

Może to coś ze sprzętem? - Też trzeba to zabrać pod uwagę.

Nie jestem przekonany co do instalacji naprawczej w Windows 7 , bo ostatni raz instalowałem u siebie Windowsa 7 z dniem w którym dostałem płytkę a było to bardzo, bardzo dawno temu. Stawiam tezę , że jest coś takiego - ale to raczej nic nie da.

Może warto zaopatrzyć się w jakiś np: dysk zewnętrzny? Zgrać dane , wymazać całkowicie dysk np: DBAN’em , i zainstalować na nowo system?

Kolejne pytanie czy dane (500GB) , są na jednym dysku razem z systemem? Czy wszystko jest na odrębnych partycjach?

http://www8.hp.com/pl/pl/support-drivers.html tu wpisz swoj numer lapka i możesz zamówić system ale to teraz jest płatne :slight_smile: ( Płyty recovery )

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu … ct=4123523 jak przywrócić system