Reinstalacja Windows 7 a klucz produktu

Witam,

 

mam pytanie :stuck_out_tongue: Załóżmy sobie tak: mam zainstalowany Windows 7 i przy instalacji grzecznie wpisałem klucz produktu z oryginalnego opakowania. Działam sobie i po roku postanawiam zrobić formacik. Czy przy ponownej instalacji Windows przyjmie mi ten sam klucz produktu, czy zacznie się pluć, że klucz został zużyty? Trzeba coś przed formatem wykonać, aby “odrejestrować”? A co ze zmianami fizycznymi w sprzęcie? Bo niektóre licencje chyba tego nie dopuszczają. Chodzi mi dokładnie o ten produkt: http://www.crann.pl/store/show_detail/94232-microsoft-oem-windows-pro-7-sp1-x64-pl-1pk-dvd-lcp-fqc-08293

 

Z góry dzięki za odpowiedź!

Spokojnie możesz zrobić to co opisałeś. Licencja nie jest jednorazowa.

A tak z ciekawości - ma limit ilości wykorzystań? Bo skąd niby MS wie, czy nie zainstalowano na 2 kompach, czy to na jednym a później format i na drugim?

Cześć,

O ile dobrze pamiętam, to przykładowo, jeżeli wymienisz płytę główną na inny model, wówczas musisz zakupić nową licencję (mówię o licencji OEM).

Limitu wykorzystań nie ma, ale jeżeli zbyt często będziesz dokonywał reinstalacji systemu, to za którymś razem będziesz miał problem z aktywacją systemu przez internet, i bez kontaktu telefonicznego się nie obejdzie.

 

  1. Mam już 5 płytę pod tym samym w7. Nigdy nie było problemu, a zawsze przy zmianie płyty robiłem reinstal.

  2. Limitu niema, ale czasem jak zbyt duży % sprzetu zostanie wymieniony np: płyta, procek, dysk. To “czasami beknie o dzwonienie”. Tam się gada z automamtem rozumnie odpowiadając. Nigdy nie spotkałem się z odmową aktywacji.

 

 

P.S.

W razie problemów zawsze mówić, że stara płyta poszła z dymem i masz nową troche inną bo tamtej nie produjują już :wink:

Cześć,

 

Może i problemu nie było, ale takie działanie nie jest zgodne z licencją. Co innego gwarancyjna wymiana płyty głównej, a co innego modernizacja komputera.

 

Nadinterpretacja.

 

Ze strony Microsoft:

 

Producentem składaka jest ten kto złożył, zgodnie z prawem może on odesłać płytę do fizycznego producenta, ale może też we własnym zakresie dokonać naprawy (w tym wymiany płyty jeśli uzna za konieczne).

 

 

Więc nawet jeśli wymienimy płyte główną z innego powodu niż defekt, to jedynym negatywnym skutkiem jest utrata wsparcia technicznego.

 

Cytaty pochodzą z http://www.microsoft.com/OEM/pl/licensing/sblicensing/Pages/licensing_faq.aspx#fbid=Xe4kTDb5XDa

 

 

Nadinterpretowanie, że musi być to naprawa gwarancyjna to mit stworzony przez ludzi… Bywa, że producent zwraca pieniądze jak nie może (niechce), naprawić czy wymienić na inny podobny model.

To co oddadzą kase a windows do śmieci ?.

Całkowicie mylne, windows można użyć na innej płycie przechodzac najczęściej aktywację telefoniczną.

Jedyne co utracimy to wsparcie techniczne.

 

System będzie 100% legalny.