Reklamacja czy zwrot towaru?

Witam, kupiłem tablet kiano intelect x3 hd. W pierwszym modelu uszkodzony był touchpad więc zwrócono mi pieniądze. nabyłem drugi w którym po aktualizacji system się wysypał. Zainstalowałem wiec go sam ale jest problem ze sterownikami. Czy w tym wypadku mogę go oddać go do sklepu jako towar nie zgodny z umowa?

Towar nie jest niezgodny z umową - po prostu masz problem ze sterownikami - skoro na fabrycznym systemie działały a teraz przestały to znaczy że winę ponosisz ty - sprzęt był sprawny i zgodny z umową. Poszukaj odpowiednich sterowników

Nie zgadzam się z tym, kupiłem produkt do użytku, poza moja kontrola system się zaktualizował a przez to towar zostal pozbawiony swojej podstawowej funkcjonalności, w zasadzie przestał działać. Czym to się różni od uszkodzonego touchpada? Niczym tylko rodzaj usterki jest inny. Ponadto firma Kiano nie tworzy partycji recovery i nie udostępnia sterowników. Kupując samochód moim obowiązkiem jest mieć prawko a nie wiedzieć co jest pod maską, podobnie jest z elektroniką.

Skoro się z tym nie zgadzasz to oddaj na reklamację - ja nie wymyślam prawa tylko mówię ci jak to będzie rozpatrywane. Może jak oddasz to będziesz miał szczęście i w serwisie przeinstalują ci system na fabryczny. Jeżeli sprzęt działa w momencie jego uruchomienia i fizycznie żaden z elementów nie jest zepsuty to producent nie odpowiada za to że M$ wymusza aktualizacje sprzętu a to powoduje problemy. Tak, wiem że brzmi to chamsko, groteskowo i wydaje się nieuczciwe, ale czasem po prostu tak jest. Oczywiście zawsze swoich praw możesz dochodzić z powództwa cywilnego lub za pomocą rzecznika ochrony praw kupujących i konsumentów. Masz w tym tylko jeden problem - przeinstalowałeś system, a więc nie za bardzo masz możliwość udowodnienia że to z winy producenta lub dostawcy systemu są problemy. Swojego czasu była walka o to że usunięcie Visty i zainstalowanie XP nie powinno zabierać gwarancji z laptopów i konsumenci wygrali - producencie na to pozwalają, ale jednocześnie zrzekają się odpowiedzialności za problemy z systemem który nie oni zainstalowali. Na moje padłeś ofiarą tego drugiego rozwiązania - przeinstalowałeś system więc jeżeli sprzęt fizycznie jest sprawny to problemy ze sterownikami nie należą do zmartwień producenta.

Powtórz ten cały swój “wywód” w sklepie, już jestem ciekaw, jak finalnie zostanie to rozwiązane…

Cytat:

  1. Pojęcie „wad” nie obejmuje konserwacji przewidzianych
    w instrukcji obsługi, wymiany i naprawy zużywanych
    w sposób naturalny podzespołów, wymiany materiałów
    eksploatacyjnych, w tym także baterii i akumulatorów
    oraz instalacji i konfiguracji oprogramowania.

  2. Gwarant nie zapewnia, że każde oprogramowanie
    spełniać będzie wymagania użytkownika lub
    będzie współpracować ze sprzętem i aplikacjami
    oprogramowania dostarczonego przez osobę trzecią,
    lub że jakiekolwiek oprogramowanie działać będzie
    w sposób nieprzerwany oraz bez zakłóceń, lub że
    wszelkie błędy w oprogramowaniu będą możliwe
    do usunięcia lub zostaną usunięte.

  3. Dokonywanie wszelakich napraw we własnym
    zakresie lub w nieautoryzowanym serwisie przez osoby
    nieupoważnione będzie podstawą do unieważnienia
    gwarancji, jak również nieautoryzowana ingerencja w
    oprogramowanie dostarczone przez Producenta
    oraz wszelkie modyfikacje w oprogramowaniu
    dystrybuowanym przez Producenta

http://kiano.pl/pomoc-techniczna/dokumenty-produktowe/

Zgadzam się z Tobą że przeinstalowanie systemu może pozbawić mnie gwarancji, jednak ten tablet miał działać a nie działa a producent nie zrobił nic żeby użytkownikom pomóc. Inną rzeczą jest to ze nie robiłem czystej instalacji lecz uaktualnienie z zachowaniem plików ponieważ były tam dokumenty firmowe. Nawet w w warunkach gwarancji jest informacja że serwis ma w takim przypadku ma prawo tam zajrzeć a na to nie mogłem sobie pozwolić. Jednak jaby nie patrzeć nie moją wina było to że tablet przestał działać.

Słuchaj, razem z Madafaker przedstawiliśmy ci dlaczego uważamy że nie nadaje się twój problem na reklamację czy zwrot towaru i że najprawdopodobniej serwis uzna że sam jesteś sobie winny. Jeżeli masz inne zdanie to nie nas przekonuj tylko sklep/serwis bo to nie my jesteśmy tutaj gwarantem.

Nie próbuję Was przekonywać, może macie rację, napiszę jak ta sprawa się zakończy i dzięki za zainteresowanie.

Serwis uznał moje argumenty z uwagi na “wrażliwe dane” jakie były zapisane w w pamięci tabletu. Poza tym nie było żadnych uwag w stosunku do mojej reinstalacji systemu. Zainstalowano go ponownie.
Pozdrawiam.