Reklamacja klawiatury w sklepie vobis

Witam
Dokładnie 28 grudnia zakupiłem klawiaturę w sklepie internetowym vobis. Leżała sobie trzy miesiące zapakowana i nieużywana. Gdy ostatnio przyszła wielka chwila podłączenia klawiatura najzwyczajniej w świecie nie działa nawet w biosie.Tutaj rodzi się problem gdyż nie mam faktury, która jest potrzebna do reklamacji. Jest możliwość wysłania im dowodu zakupu pod inną postacią niż faktura ?

Sprawdź, czy na e-mailu, albo po zalogowaniu się na stronie Vobis nie ma faktury w formie elektronicznej (pdf). Zwykle sklepy wysyłają również w tej formie fakturę.
Często wystarczy również sam numer faktury i numer zamówienia.

Nie mam tam konta a na mailu nie dostałem faktury, ale spróbuje z tym nr, zobaczę
co mi odpiszą

Tu jest tak, że przepisy jedno, a praktyka drugie.

Zgodnie z przepisami - posiadanie faktury czy paragonu nie jest wymagane przy składaniu reklamacji. Jakikolwiek inny dowód zakupu (w tym wypadku - chociażby zapisy na koncie w serwisie sklepu) powinien wystarczyć.

W praktyce sprzedawcy robią problemy, gdy nie ma się paragonu bądź faktury. Nie wiem, o co im konkretnie chodzi, ale chyba mają wtedy kłopot z zaksięgowaniem takiej operacji, dlatego takich sytuacji nie lubią. I pewnie nie będą za bardzo chcieli tej reklamacji przyjąć.

Ale zawsze możesz iść do sądu, on ci w takiej sytuacji przyzna rację. W razie problemów zawsze warto pogrozić tym sklep.

To jeszcze ten sklep istnieje?

Zadzwon do sklepu i zapytaj moze nie jest potrzebny a jak potrzebny popros o duplikat

A dlaczego miałby nie istnieć?

1,5 roku temu kupowałem u nich laptopa. Sklepów fizycznych rzeczywiście nie mieli (a pamiętałem że kiedyś były w galeriach handlowych), punkty odbioru tylko w jakichś miastach niewojewódzkich (np. był Płock, ale już nie Łódź), ale przez Internet normalnie działali.

Może wystarczy (jak płaciłeś kartą ) dowód płatności. Ja tak robiłem w sferisie na podstawie tego wystawili duplikat faktury i było git :slight_smile:

Pff, kupowane przez internet i ty się jeszcze czaisz…
UWAGA WIEDZA OGÓLNA: Co innego gdybyś kupował stacjonarnie, zgubił paragon/fakturę i płacił gotówką - wtedy trzeba kogoś kto potwierdzi, że robiłeś zakupy i wiedza co do godziny i przedmiotu. Sprzedawca ma psi obowiązek przez 5 lat przechowywać kopię paragonów i faktur.
Do tematu: Weź numer zamówienia z ich sklepu - najlepiej wydrukuj sobie zrzut ekranu i idź z nim do sklepu.

no nie powinni robić problemów… wykręcają się i tyle…