Reklamacja klawiatury


(Darkvifon) #1

Witam.

Kilka dni temu kupiłem w sklepie Saturion nową klawiaturę, ale rozważam jej reklamację i chciałbym się dowiedzieć jak to skutecznie zrobić oraz jakie w ogóle prawa mi przysługują. Problemy: spacja działa dość dziwnie - trzeba w nią uderzać w specyficzny sposób, klawisze multimedialne się kiwają na boki i w ogóle sprawiają wrażenie tandetnych, a tzw. zoom slider ma znacznie mniejsze opory niż powinien i nie utrzymuje się na środku. Są też problemy z działaniem dodatkowych przycisków (zakłócają pracę systemu), ale mój system nie jest oficjalnie wspierany, więc raczej nie mam co się skarżyć. Najbardziej dokucza mi ta nieszczęsna spacja, ale wymieniam od razu wszystko, do czego mogę się przyczepić. Z tego co czytam, ta spacja występuje w każdym egzemplarzu, ale nie każdemu przeszkadza. Jest szansa na zwrot pieniędzy? Ma ktoś doświadczenie w takich sprawach? Niestety nic nie sprawdzałem przy kurierze, bo się błyskawicznie zmył.


(Soninja11) #2

Pójdź na ugodę ze sklepem i wymień po prostu na inny model w podobnej cenie.


(Darkvifon) #3

Wolałbym jednak zwrot pieniędzy i spacer do jakiegoś fizycznego sklepu gdzie będę mógł pomacać klawiatury. Rozumiem, że małe szanse?


(Adamsubzero) #4

Masz czas na zwrot towaru 7 albo 14 dni, prawdopodobnie wcisną Ci, że tak klawiatura jest zrobiona i tyle.


(Soninja11) #5

Nie jeżeli masz dowód zakupu to są bardzo duże. Opisz problem sklepowi, ale jeśli mówisz że jest jakiś problem ze spacją i w ogóle to mogą Ci zarzucić, iż to Ty uszkodziłeś tą klawiaturę (tylko w przypadku gdy sklep jest niekompetentny). W Niemczech jest prawo 14 dni zwrotu towaru bez podania przyczyny.

Oddaj im ją i poproś o zwrot gotówki. Jeśli dbają o klienta to pieniądze oddadzą. Jeśli nie zwrócą odsyłaj ją dalej, mi tak kurtkę za 3 razem wymienili na pieniądze. Nie widzę raczej sensu sądzenia się z nimi o jakieś 100 zł.To się mija z celem.


(Darkvifon) #6

Mam 10 dni, już czytałem w regulaminie. Niestety wtedy i tak muszę płacić za wysyłkę (w sumie 40 zł w obie strony), o ile się nie mylę. Jeśli to jedyna opcja, to tak zrobię, ale rozważam wszystkie możliwości.

Papierka żadnego nie mam, ale są maile i spis zakupów u nich. Ta spacja jest podobno wadą konstrukcyjną, więc każda tak ma.


(Soninja11) #7

Próbuj jednakże ja osobiście takiego towaru bym nie przyjął co najwyżej do naprawy.