Reklamacja sprzętu w MM, prosze o pomoc

Witam,

Zakupiłem w Media Markt 20.10.2006, zestaw bezprzewodowy mysz + klawiatura z firmy Logitech. Logitech daje 3 lata gwarancji na ten zestaw bezprzewodowy.

Klawiatura przestała działać wiec oddałem zestaw bezprzewodowy na gwarancje w dniu 30.01.2008. Już opłynęły 3tyg od dostarczenia przez ze mnie Media Markt zestawu bezprzewodowego do reklamacji a ja dalej nie dostałem nowego zestawu/zwrotu pieniędzy lub zepsutego zestawu bezprzewodowego. Telefonów nie odbierają lub podnoszą słuchawke i odkładają wiec wybrałem osobiście sie do MM stałem chyba z 20minut w kolejce albo nie więcej wtedy miły Pan poinformował ze moje zlecenie jest w trakcie realizacji ze jeśli potrzebuje klawiatury to mam sie zabezpieczyć w druga i on nie wie kiedy zestaw bezprzewodowy otrzymam. To powiedziałem ze jest w Prawach konsumenta ze jeśli do 14 dni nie poinformują o przedłożeniu czasu trwania reklamacji jest to równoznaczne z pozytywnym rozpatrzeniem mojej reklamacji, kolo z MM odpowiedział ze mam mu przynieść ta ustawe, chciałem porozmawiać z kierownikiem, zastępcą powiedział ze nie ma nikogo (ściema).

Czy możecie mi pomoc w znalezieniu tej ustawy informującej właśnie ze jeśli do 14 dni nie poinformują o przedłużeniu jest to równoznaczne pozytywnym rozpatrzeniem mojej reklamacji. Chyba jest taka ustawa bo kiedyś obiła mi sie o uszy. Szukałem tego na Googlach ale nie umiem nigdzie jej znaleźć.

Proszę Was o pomoc, prosze o podanie linku do tej ustawy.

Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam

Cześć!

Zapewne chodzi o 14 dni roboczych /z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. policz sobie dokładnie kiedy Ci minął termin odbioru sprzętu - wówczas - zgodnie z zapisem w gwarancji /przeczytaj sobie :wink: / możesz mieć dodatkowe roszczenia. Chociaż “firmy” w zapisach gwarancyjnych stosują “myk” przedłużający okres gwarancyjny do 21 dni /roboczych/ dla sprowadzenia "ważnej, niezbędnej…itp. części z zzagranicy " - Na moje szybkie obliczenia wypadnie Ci 4 marzec :wink: Pozostaje cierpliwie czekać.

Z drugiej strony czasami lepiej jest skorzystać z rękojmi niż z gwarancji, zwłaszcza w “wielkich” sieciach handlowych, zwłaszcza jeśli zbytnio nie przywiązałeś się do sprzętu :wink: Wówczas oddają Ci pieniądze i po sprawie, i kupujesz sobie nowy /lepszy bądź gorszy sprzęt / lub idziesz gdzie indziej

Pozdrawiam

MarcinR

Tu jest skan potwierdzenia przyjęcia przez MediaMarkt reklamacji, nic nie pisze o terminie realizacji zlecenia.

http://img184.imageshack.us/img184/7631/36026876wa1.jpg

Jak sie zapytałem kolesia z MM ile muszę czekać to on powiedział ze nie wie, ze będą dzwonić a znając życie to nie zadzwonią bo jak człowiek sie nie zainteresują swoja sprawą to oni maja to gdzieś.

Wydaje mi sie, że z rękojmi można korzystać do 7dni? jeśli dobrze myśle?

Nie ma jakieś ustawy żeby przyspieszyć ten cały proces reklamacji, gdzie jest zapisane do ilu dni muszę zwrócić towar/pieniądze? jeśli jest to proszę o podanie linku do tej ustawy, bo dziś mnie google za bardzo nie lubi.

Masz tam punkt informujący o tym, że termin realizacji uprawnień gwarancyjnych ulegnie wydłużeniu o czas potrzebny na przewiezienie sprzętu do punktu Gwaranta i z powrotem. Tym punktem mogą się wymigiwać, oczywiście nie może to trwać w nieskończoność.

Z tego co wiem Gwarant powinien w ciągu 14 dni (chyba roboczych) ustosunkować się do zgłoszenia gwarancjnego (czy uzna gwarancję i naprawi/wymieni towar czy też nie). Jeżeli tego nie zrobi to musi uznać roszczenia klienta składającego reklamację i towar naprawić/wymienić czy co tam klient zażądał. Pytanie: czy dostałeś jakąś informację od Gwaranta odnośnie tego czy twoje zgłoszenie reklamacyjne zostało rozpatrzone pozytywnie czy negatywnie? Czego żądałeś od producenta towaru (naprawa, wymiana), gdy ja oddawałem sprzęt na gwarancję przez serwis MediaMarkt, to mnie o to pytali i odpowiednia informacja była wpisana na takim zgłoszeniu jak te, które zeskanowałeś. Jeżeli termin 14 dni roboczych minął i nie otrzymałeś od Gwaranta żadnej informacji, to możemy przyjąć że zgłoszenie reklamacyjne zostało rozpatrzone pozytywnie. Tutaj zaczynają się schody, bo wg art. 580 par. 2, który znalazłem mówiącego: “Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym” nie ma słowa o tym jaki ten odpowiedni termin jest. Kiedyś u rzecznika praw konsumenta otrzymałem informację, że termin ten nie powinien przekroczyć 14 dni roboczych (ewentualnie 21 dni roboczych w szczególnych przypadkach - np. aby wykonać naprawę potrzebne jest sprowadzenie części zamiennych zza granicy). Jednak z doświadczenia wiem, że bywa z tym różnie i w sumie nic tak naprawę nie można zrobić. Musisz cierpliwie czekać.

A najlepiej by było jakbyś poszedł/zadzwonił osobiście do Rzecznika praw konsumenta i tam zapytał, wtedy na pewno będziesz miał wiarygodne informacje i będziesz wiedział co możesz z ta sprawą robić dalej. Numery telefonów znajdziesz na stronie: http://www.uokik.gov.pl/

ehh…

rękojmia dotyczy tylko zakupu towarów przez firmy…

co do roższczeń gwarancyjnych:

  1. w żadnej ustawie nie ma czegoś takiego jak 14 dni (obojętnie jakich), termin naprawy jest zależny od serwisu

  2. sprzedawca faktycznie ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, czyli ma 14 dni na wysłanie sprzętu do serwisu, bądz oddanie go klientowi.

  3. w niektórych kartach gwarancyjnych (starych) jest napisane: 14 dni roboczych od daty dostarczenia do serwisu,z możliwościa wydłużenia do 21 w przypadku braku części, ew. nawet do 28 dni roboczych w przypadku zdarzeń losowych…

czyli reasumując: reklamacja może trwać średnio od 14 do 28 dni roboczych…

ro do waszej “rękojmi” - jak już napisałem, tylko firmy.

osoba fizyczna może ew. skorzystać z tzw. niezgodności towaru z umową na podstawie ustawy o “szczególnych warunkach sprzedaży” z 2002 roku.

ale żeby nie było tak pięknie… możesz sobie wysyłać pisma do sprzedawcy a on do ciebie i wypisywać różne ustępy i każdy będzie miał “rację” i może to trwać ohohohoh :}

mam nadzieję, że wyjaśniłem wam co nieco procedurę serwisowania :stuck_out_tongue:

Temat do zamknięcia.

Sprawa zakończyła się pozytywnie, reklamacja została pozytywne rozpatrzona może nie po mojej myśli bo bardziej zależało mi na pieniądzach ale dostałem nowy zestaw ale nie taka jaki reklamowałem tylko inny Logitech Cordless S510 taka serwis FixIt Logitecha mi przyznał bo ten zestaw który reklamowałem już nie produkują :(, pytałem sie w MM czy da rade wymienić ten zestaw na kase powiedzieli ze nie :frowning:

Dziekuje wszystkim za porady. Wielkie THX