Reset komputera w chwilę po podłączenia neostrady


(Gegi2) #1

Witam!

Mam mocno denerwujący problem:

Mam neostradę 512 i chwilę po tym jak podłączę neostradę (zależy raz od razu raz po 10 , 40) komp mi sie resetuje.

Z początku myślałem że to modem albo kable i zmieniłem oba i nic (na takie same) (dodam ,że wcześniej działało wzorowo)

Nie pomógł format systemu który robiłem dwa razy i też nic .

Używam Windows XP MC edition (media center) + sp2 (na innej windzie tez tak robi (na win xp professional + sp2)

Modem speed touch 330

Największym zmartwieniem jest to iż wcześniej wszystko działało.

Acha jeszcze jedno w domu mam dwa komputery i podłączam tego który jest mi akurat potrzebny a głupieje ten który zawsze w 99% jest mi potrzebny. (zmieniam kabelek w gniazdku).

Jaka jest tego przyczyna? Jak można to naprawić?


Jeszcze jedno teraz używam internetu bez aplikacji dostępowej ale z nią robiło też to samo


(Johny) #2

A jak z aktualizacjami systemu,czy komp wyłącza się sam,czy atakuje go vir ?,wiry mogą być przyczyną błędnego działania,czy blokowania się Neostrady,napisz jakiej mocy masz zasilacze,może po podłączeniu neo nie uciągają


(Gegi2) #3

aktualizacje ściągam na bieżąco mam antywirusa i firewalla a komputer wczoraj formatowałem więc niema prawa mieć wira po za tym on sie normalnie nie zamyka tylko resetuje tak jakbym nacisnął reset (gdy nie mam podłączonej neo to tego nie robi)


(impassive) #4

Panel sterowania -> System -> zakładka Zaawansowane - w sekcji Uruchamianie i odzyskiwanie -> Ustawienia. Wyłącz opcję "Automatycznie uruchom ponownie".

Przy następnym restarcie pojawi się niebieski ekran z opisem błędu. Może to być numer i/lub nazwa pliku powodującego problem. Podaj nam numer/nazwę pliku, wtedy będziemy mogli więcej pomóc. Albo sam pogooglaj.


(Gegi2) #5

wyświetliło m.in

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

COS TAM COS TAM (INSTRUKCJE)

*** STOP: 0x0000000A(0x00000610, 0x00000002 , 0x00000000, 0x804E7410


(impassive) #6

W necie nic konkretnego na ten temat nie ma (również na stronie MS):

http://www.google.pl/search?q=IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Proponuję na początek przetestować pamięć RAM (np. programem Memtest) oraz zaktualizować sterowniki modemu (ewentualnie użyć nawet starszych; chodzi o to, by wypróbować inną wersję). Można też zaktualizować sterowniki płyty głównej. Czy to pomoże? Nie mam pojęcia.


(Johny) #7

masz informacje,sprawdz na google co oznaczają liczbowe szesnastkowo kody błędów 0Ax00000 - chodzi o serię tych liczb szesnastkowych