Temat dotyczy domowego internetu, a że nie ma mnie na co dzień w domu to nie mogłem zapoznać się bliżej z problemem. Chodzi o to, że internet od jakiegoś czasu muli. Strony wolniej wchodzą, filmy na youtube tak samo. Co do ściągania to zależy. Jeśli chodzi o to to jeszcze się nie przejmowałem ponieważ tak jak pisałem na początku, na co dzień nie ma mnie w domu i co jakiś czas korzystam z tej sieci. Zacząłem mieć podejrzenia gdy chciałem dzisiaj wejść na 192.168.1.1. Nazwa użytkownika i hasło miałem zawsze ‘admin’, ale tym razem nie wchodzi. Okienko pojawia się ponownie. Czyżby ktoś mi pasożytował na sieci? Myślałem, że mam zabezpieczenie, bo po wybraniu właściwości sieci mam wpisany klucz zabezpieczeń sieciowych. Czy to nie jest wystarczające zabezpieczenie?
W związku z tym próbowałem zresetować router, ale nie da się. Wyłączam router przyciskiem on/off i potem przytrzymuję wciśnięty przycisk reset. Czekam 10, 20, 30 sekund i dłużej, nic się nie dzieje. Co źle robię? Router ma był włączony czy wyłączony? W instrukcji nie ma opisu resetowania. No i nie wiem czy moja sieć jest zabezpieczona czy nie… W każdym razie chcę mieć znowu możliwość wchodzenia w panel 192.168.1.1, a jak czytałem pomoże tu tylko reset.
Hmmmm, czytałem w necie, że modem ma być wyłączony przy resetowaniu… Czyli po prostu tak jak jest, z miejsca mam go wziąć oraz wcisnąć i przytrzymać przycisk ‘reset’? Bo rozumiem, że kabla zasilającego nie odłączać, rozchodzi się tylko o to czy przycisk on/off ma być włączony czy wyłączony przy resetowaniu. Jak rozpoznać, że router się zresetował? Próbowałem przy wyłączonym routerze i nic. Raz próbowałem przy włączonym i też nic się nie działo… Nie wiem jakiej reakcji mam oczekiwać przy tym resetowaniu.
Zresetowałem router, skonfigurowałem nową sieć, powpisywałem dane i net nie działa. Siedzę teraz na niezablokowanej sieci. Lampka ‘internet’ w routerze się nie świeci. Nie wiem o co chodzi… W panelu 192.168.1.1 wszystko powpisywałem, nazwę użytkownika i hasło (mam neostradę), ustawiłem tam na 0 i 35, itd. na podstawie instrukcji. Tak jak pisałem, na routerze jedna lampka się nie świeci. O co może chodzić?
Sprawia rozwiązana, bez pomocy technicznej neostrady się nie obyło. Raz że był problem z hasłem (dziwne, bo od lat miałem to samo) i dostałem nowe, a dwa - musiałem ustawić PPPoE LLC.
Dzięki za zainteresowanie moim problemem, pozdrawiam