Restart Kompa


(system) #1

Witam mam dość bardzo poważny problem z moim kompem... Otóż mam Windowsa XP SP2, P4 3.0HT, 1024 RAM. Mój problem polega na tym, że restartuje mi się komputer co jakiś czas samoistnie. Czasami nic na nim nie robie a on sam się restartuje. Problem pojawił się dzisiaj koło godziny 12.00. Komp był włączony a ja byłem w szkole i po włączeniu monitora zobaczyłem, że pojawił się komunikat o tym jak to zazwyczaj jak komp samoistnie się restartuje to taki komunikat o błędach się pojawia. Dzisiaj komp zrestartował się już 4 razy. Nie wiem zabardzo co robić. Czy formatować czy co... Zależy mi bardzo na czasie i prosiłbym o szybką sprawdzoną poradę. Sprawdziłem se kompa programem WINDOWS DEBUGGER ( po przeczytaniu innych tematów o Restarcie ssystemu ) i mój LOG wygląda tak:

Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.6.0003.5

Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.



Loading Dump File [C]

Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available


Symbol search path is: ***Invalid***

****************************************************************************

* Symbol loading may be unreliable without a symbol search path. *

* Use .symfix to have the debugger choose a symbol path. *

* After setting your symbol path, use .reload to refresh symbol locations. *

****************************************************************************

Executable search path is: 

*********************************************************************

* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *

* *

* The Symbol Path can be set by: *

* using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable. *

* using the -y argument when starting the debugger. *

* using .sympath and .sympath+ *

*********************************************************************

Unable to load image ntoskrnl.exe, Win32 error 2

*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe

Windows XP Kernel Version 2600 (Service Pack 2) MP (2 procs) Free x86 compatible

Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS

Kernel base = 0x804d7000 PsLoadedModuleList = 0x805624a0

Debug session time: Mon May 8 11:18:03.500 2006 (GMT+2)

System Uptime: 0 days 4:43:56.202

*********************************************************************

* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *

* *

* The Symbol Path can be set by: *

* using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable. *

* using the -y argument when starting the debugger. *

* using .sympath and .sympath+ *

*********************************************************************

Unable to load image ntoskrnl.exe, Win32 error 2

*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe

Loading Kernel Symbols

.........................................................................................................................................

Loading User Symbols

Loading unloaded module list

...................

*******************************************************************************

* *

* Bugcheck Analysis *

* *

*******************************************************************************


Use !analyze -v to get detailed debugging information.


BugCheck F4, {3, 8634b580, 8634b6f4, 80604450}


***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.


*** WARNING: Unable to verify timestamp for klif.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for klif.sys

*************************************************************************

******

******

***Your debugger is not using the correct symbols***

******

***In order for this command to work properly, your symbol path***

***must point to .pdb files that have full type information.***

******

***Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not***

***contain the required information. Contact the group that***

***provided you with these symbols if you need this command to***

***work.***

******

***Type referenced: nt!_KPRCB***

******

*************************************************************************

Probably caused by : CSRSS.EXE


Followup: MachineOwner

---------

Czy ktoś może poradziić co jest przyczyną błędu co miałbym zrobić w mojej sytuacji i czy mam formatować kompa czy co? Będę bardzo wdzięczny za pomoc...


(adam9870) #2

Sądząc po konfiguracji sprzętu to jesteś graczem a gry zużywają (wykorzystują) bardzo sprzęt (zwłaszcza te nowsze) i temperatury niektorych podzespołów są wysokie i komputer się restartuje. Może też są wysokie bo komupter długo działa. Nie wykluczone, że to jakiś wirus :?

Daj log z HijackThis

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=36654

Oraz daj temperatury podzespołów do kontroli (wszystko do tego tematu)


(system) #3

Aha jeszcze jedno... Komp strasznie długo teraz się uruchamia... Tzn. Te ładowanie Windowsa co tamten niebieski wężyk zapieprza to mi przeleci z 20 razy... Potem czarny ekran na 30 sekund i potem dopiero zaczyna się uruchamiać Windows... Ale te Uruchamianie także trwa znacznie dłużej...

Złączono Posta : 08.05.2006 (Pon) 21:40

Mój log wygląda tak:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 21:40:40, on 2006-05-08

Platform: Windows XP Dodatek SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)


Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Ahead\InCD\InCDsrv.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe

C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

D:\Moje dokumenty\Aplikacje\Glass2k.exe

C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe

C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe

C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE

C:\PROGRA~1\A4Tech\Mouse\Amoumain.exe

C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe

C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe

C:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe

C:\Program Files\Winamp\winampa.exe

C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe

C:\Program Files\Anti-Blaxx\Anti-Blaxx.exe

C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE

C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe

C:\Program Files\Unlocker\UnlockerAssistant.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe

C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

C:\PROGRA~1\Wapster\AQQ\AQQ.exe

C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Hacker\KAVPF.exe

C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe

C:\Program Files\Common Files\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe

C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE

C:\PROGRA~1\COMMON~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe

C:\Program Files\Common Files\PCSuite\Services\NclBTHandler.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe

C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Documents and Settings\Adrian Stelmach\Pulpit\hijackthis\HijackThis.exe


R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Łącza

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [Glass2k] D:\Moje dokumenty\Aplikacje\Glass2k.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [WheelMouse] C:\PROGRA~1\A4Tech\Mouse\Amoumain.exe

O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe

O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe

O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\kav.exe" /minimize

O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

O4 - HKLM\..\Run: [Anti-Blaxx Manager] C:\Program Files\Anti-Blaxx\Anti-Blaxx.exe

O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE -startup

O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\isuspm.exe -startup

O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start

O4 - HKLM\..\Run: [UnlockerAssistant] C:\Program Files\Unlocker\UnlockerAssistant.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [AQQ] C:\PROGRA~1\Wapster\AQQ\AQQ.exe

O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog

O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

O4 - Global Startup: HP Image Zone - szybkie uruchamianie.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe

O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Kaspersky Anti-Hacker.lnk = C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Hacker\KAVPF.exe

O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?

O8 - Extra context menu item: E&ksport do programu Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll

O9 - Extra button: Badanie - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe

O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Ahead Software AG - C:\Program Files\Ahead\InCD\InCDsrv.exe

O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\kavsvc.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\Common Files\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe

O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe

O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

(Fernando) #4

Robiłeś jakiś tuning w kompie lub podkręcałeś coś jak wentylacja

Znam sie troche na logach ale ekspertem jest od tego na forum Gutek2222 Fachowa i jak zwykle dobra robota :mrgreen:


(system) #5

Nic nie podkręcałem sam się zdziwiłem... Jeszcze wczoraj wszystko działało jak powinno a dzisiaj koło 12 był pierwszy restart i do teraz miałem już 4 :/. Oprócz tego tak jak już wcześniej pisałem Winda strasznie długo się ładuje i nie wiem czym to jest spowodowane... Sam się zdziwiłem... Ewentualny Format by coś zmienił ?? Czy to jest coś zrąbane ze sprzętem czy tylko coś na dysku nie odpowiada ?? Sam już nie wiem co mam robić :frowning:


(Bbieniol) #6

Log jest czysty :slight_smile:

Ten wpis możesz usunąć Hijackiem i całkowicie zapobiec powstawaniu tego wpisu poprzez:

Panel sterowania --> System --> Zaawansowne --> Uruchamianie i odzyskiwanie

Klikasz Ustawienia i w sekcji Zapisywanie informacji o debugowaniu ustaw opcję na Brak :slight_smile:


(adam9870) #7

Log masz ok :wink:

Czemu nie dałeś temperatur do kontroli :?

Masz sporo aplikacji uruchamiających się przy starcie systemu i chyba dlatego tak długo się uruchamia. Zrób tak:

Start/Uruchom/wpisz polecenie msconfig

Przejdź na zakładkę "Uruchamianie" i poodznaczaj niepotrzebne wg. Ciebie aplikacje. Tylko nie odznaczaj wszystkich bo będziesz miał kłopoty. (możesz większość z których ściezki są z c/program files).

Zobacz XP - Optymalizacja, odchudzanie

Jest kilka osób które umieją sprawdzać logi i sprawdzają je :slight_smile: Ale nie tylko Gutek, jest jeszcze kuz5, Bieniol oraz kilka innych :wink:


(system) #8

Wiem wiem co do MSConfiga ale nie rozumiecie... Ja NIC nie robiłem od wczoraj z kompem poprostu ściagały mi się Patche do PES5 przez noc i potem jak poszłem do szkoły to też coś ściągałem i potem jak przyszedłem koło 14 to był problem. Przedtem komputer szybko się uruchamiał... Nie wiem co się stało... Co do temperatur to zamieszczam je:

1.jpg


(system) #9

sprawdz temperatury podzespołów :slight_smile:


(adam9870) #10

adrian17 Daj najlepiej screna z programu bo z tych Twoich kilku cyferek to nie zabardzo wiem która jest od czego (która od procesora, która od dysku itp). :roll:


(system) #11

2.jpg

Nie wiem co wy na to... Ale ja mam wątpliwości co do tej temperatury, czy aby napewno o to chodzi. Przecież tak jak już zaznaczałem wyżej WCZORAJ WSZYSTKO BYŁO OK a grałem w PES5. Dzisiaj w nic nie grałem i takie problemy... Czy FORMAT ewentualnie coś zmieni? A co wy na Windows Debuggera i na tego mojego LOGa... ??


(Sam Fisher) #12

wg mnie temperatura twego P4 to troche za dużo , podobie jak dysk , nie wiem jaką masz dokładnie kartę , podaj jej model :?


(Fernando) #13

Jeśli to wina systemu to format zadziała, ale zawsze jest ten, 1 % że sie nie uda

Odpowie c....


(system) #14

GeForce FX 5900 XT ( Leadtek ). No dobra, ale co mam w związku z tym robić... Temperatura wysoka bo komp już dość długo chodzi bez wyłączania... Co mam teraz z tym fantem robić?

Jak już wyżej PODKREŚLAŁEM Nic nie robiłem z kompem nie podkręcałem ani nic. To przysżło nagle i ja nawet nie znam przyczyny... Więc czy ktoś ma jakieś propozycje jak emu zaradzić?

Złączono Posta : 08.05.2006 (Pon) 22:49

Więc... Ma ktoś jakieś propozycje... Jeśli tak to prosiłbym o pomoc, bo jest to dość denerwujące, zarówno długi start systemu jak i te restarty... Jaka może być przyczyna? Co z temperaturą? jak temu zaradzić? a co z LOGiem z Windows Debuggera?


(Micromac) #15

Problem dotyczy pliku CSRSS.EXE czyli prawdopodobnie związane z grafiką. Odinstaluj cala grę PES5. Jesli to nie pomoże to wykonaj ponizej:

Jeśli miałes właczone Przywracanie systemu to użyj go. Przywróc do momentu kiedy nie było tego problemu. Jak to zrobisz to napisz. Jak bedzie OK to zajmiemy sie optymalizacja startu i inymi sprawami.

Powiedz jeszcze czy instalowałes jakieś sterowniki lub programy?

Podaj jeszcze loga z Podglądu Zdarzeń:

Start=> Uruchom => wpisz eventvwr.msc i wklej tylko same błędy (czerwone kółka)


(system) #16

W tym podglądzie Zdażeń znalazłem coś takiego...

Kod błędu 000000f4, parametr 1 00000003, parametr 2 8634b580, parametr 3 8634b6f4, parametr 4 80604450.


Aby znaleźć więcej informacji, zobacz http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp w Centrum pomocy i obsługi technicznej.

Mam nadzieję, że o to chodziło, tylko co to jest? Tak jak już wcześniej wspominałem nic nie instalowałem a PESa nie używałem więc zabardzo chyba jednak nie miał wpływu...


(Micromac) #17

Start => Uruchom i wpisz:

%SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe

Kliknij opcję Przywróć komputer do wcześniejszego stanu, a następnie kliknij przycisk Dalej, wybierz datę z punktem kiedy komputer nie miał problemów czyli dwa - trzy dni temu.

Jak to zrobisz to napisz.

Niepokoi mnie wysokie napięcie zasilacza 16V, mozliwe, ze płyta główna zle odczytuje tę wartośc ale sprawdz i zasilacz na wszelki wypadek.


(system) #18

Już po problemi :slight_smile: nie ma t jak format c:/u :D. Dalej nie wiem jaka była przyczyna tego mojego problemu, ale już na szczęście jest to rozwiązane :smiley:


(Micromac) #19

Hmm.. dziwne bo nic nie piszesz czy wykonałes to o czym pisałem. Format nie był potrzebny, no ale coż nie ja podjąłem decyzje.