Restarty komputera

Witam.
Posiadam składaka od roku. Od jakiegoś czasu komputer losowo się zawiesza i resetuje (bez BSOD). Wypatrzyłem w podglądzie zdarzeń następujący komunikat:
Nastąpił ponowny rozruch komputera po operacji wykrywania błędów. Wyniki tej operacji były następujące: 0x00000116 (0xffffe30ff25b4010, 0xfffff804786c0328, 0xffffffffc0000001, 0x0000000000000003). Zrzut zapisano w: C:\Windows\MEMORY.DMP. Identyfikator raportu: 72aa1faa-b5ad-4331-9df2-d51d92220910.
Czym może to być spowodowane? Z góry dziękuję za pomoc.

Prześlij plik MEMORY.DMP na jakiś host (Mega.nz albo Google Drive) i udostępnij link do niego, to Ci powiem :wink:

VIDEO_TDR_FAILURE (116)
Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.
Arguments:
Arg1: ffffd30180af2010, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).
Arg2: fffff80518da0328, The pointer into responsible device driver module (e.g. owner tag).
Arg3: ffffffffc0000001, Optional error code (NTSTATUS) of the last failed operation.
Arg4: 0000000000000003, Optional internal context dependent data.

Debugging Details:

KEY_VALUES_STRING: 1

Key  : Analysis.CPU.Sec
Value: 3

Key  : Analysis.DebugAnalysisProvider.CPP
Value: Create: 8007007e on PC-MASTER-RACE

Key  : Analysis.DebugData
Value: CreateObject

Key  : Analysis.DebugModel
Value: CreateObject

Key  : Analysis.Elapsed.Sec
Value: 21

Key  : Analysis.Memory.CommitPeak.Mb
Value: 64

Key  : Analysis.System
Value: CreateObject

ADDITIONAL_XML: 1

BUGCHECK_CODE: 116

BUGCHECK_P1: ffffd30180af2010

BUGCHECK_P2: fffff80518da0328

BUGCHECK_P3: ffffffffc0000001

BUGCHECK_P4: 3

BLACKBOXBSD: 1 (!blackboxbsd)

BLACKBOXNTFS: 1 (!blackboxntfs)

BLACKBOXPNP: 1 (!blackboxpnp)

BLACKBOXWINLOGON: 1

PROCESS_NAME: System

STACK_TEXT:
ffffd0865a3339f8 fffff805183f158e : 0000000000000116 ffffd30180af2010 fffff80518da0328 ffffffffc0000001 : nt!KeBugCheckEx
ffffd0865a333a00 fffff8051839985b : fffff80518da0328 ffffd30173975000 ffffd301739750f0 0000000000000000 : dxgkrnl!TdrBugcheckOnTimeout+0xfe
ffffd0865a333a40 fffff8051839a62e : ffffd30100000100 0000000000000000 ffffd30173975000 ffffa30159f9d180 : dxgkrnl!DXGADAPTER::PrepareToReset+0x1a3
ffffd0865a333a90 fffff805183f0cb5 : 0000000000000100 ffffd30173975a50 0000000000000000 0000000077696d57 : dxgkrnl!DXGADAPTER::Reset+0x28e
ffffd0865a333b10 fffff805183f0e27 : fffff8050b125440 ffffd3016769ecf0 0000000000000000 0000000000000700 : dxgkrnl!TdrResetFromTimeout+0x15
ffffd0865a333b40 fffff8050a61a349 : ffffd3017f509040 ffffd301742bc4d0 fffff805183f0e00 fffff80500000000 : dxgkrnl!TdrResetFromTimeoutWorkItem+0x27
ffffd0865a333b70 fffff8050a60b1b5 : ffffd3017f509040 ffffd3017f509040 0000000000000080 676a6e6561686d61 : nt!ExpWorkerThread+0xf9
ffffd0865a333c10 fffff8050a7a4f58 : ffffa30159988180 ffffd3017f509040 fffff8050a60b160 6e6a647064616863 : nt!PspSystemThreadStartup+0x55
ffffd0865a333c60 0000000000000000 : ffffd0865a334000 ffffd0865a32e000 0000000000000000 0000000000000000 : nt!KiStartSystemThread+0x28

SYMBOL_NAME: atikmpag+10328

MODULE_NAME: atikmpag

IMAGE_NAME: atikmpag.sys

IMAGE_VERSION: 26.20.12028.2

STACK_COMMAND: .thread ; .cxr ; kb

FAILURE_BUCKET_ID: 0x116_IMAGE_atikmpag.sys

OS_VERSION: 10.0.19041.1

BUILDLAB_STR: vb_release

OSPLATFORM_TYPE: x64

OSNAME: Windows 10

FAILURE_ID_HASH: {e300aa8c-6915-3f37-7957-d2e4fc30a6fd}

Followup: MachineOwner

Czyli problem jest powodowany przez atikmpag.sys. Ja muszę iść do pracy więc nie pomogę, ale widzę że są sugestie rozwiązania problemu w google

Czyli wypadałoby zaktualizować sterowniki od grafiki?

Można spróbować, zaczynając od tak mało inwazyjnych rozwiązań. Chociaż wiadomo - tylko czysta instalacja

To była czysta instalacja Windowsa i z tego co pamiętam były problemy podczas instalacji sterowników. Teraz przeszły bez problemu. Mam jeszcze pytanie. Jest jakiś dobry darmowy program do szukania aktualizacji sterowników? Taki bez żadnego bloatware’u.

Tylko jest jeszcze ryzyko że to ta wersja sterowników może powodować błędy. Najnowsza wersja wcale nie oznacza najlepszej dla tej akurat karty. Poza tym nvidii zdarzało się wypuszczać sterowniki z błędami.

Jak będą jeszcze problemy to spróbuj z innymi wersjami.

A co do takich programów to nie polecam z tego powodu o którym napisałem wyżej. wepchnie wersję która wcale nie będzie optymalna i dopiero się mogą zacząć problemy.

Teoretycznie jest program który nazywa się DUMO. Ale bardziej bym go używał tylko po to żeby sprawdzić dostępność wersji, a nie ja od razu instalować

Jak na razie działa. Ja akurat z AMD się męczę, a nie z NVIDIĄ. Wydaje mi się, że instalowałem wcześniej opcjonalną wersję. Teraz dałem rekomendowaną; może będzie działać normalnie.
Co do programu to właśnie o takie coś mi chodziło, dziękuję.

Wychodzi na to, że problem rozwiązany.

:ok::ok: