Witam.
Posiadam składaka od roku. Od jakiegoś czasu komputer losowo się zawiesza i resetuje (bez BSOD). Wypatrzyłem w podglądzie zdarzeń następujący komunikat:
Nastąpił ponowny rozruch komputera po operacji wykrywania błędów. Wyniki tej operacji były następujące: 0x00000116 (0xffffe30ff25b4010, 0xfffff804786c0328, 0xffffffffc0000001, 0x0000000000000003). Zrzut zapisano w: C:\Windows\MEMORY.DMP. Identyfikator raportu: 72aa1faa-b5ad-4331-9df2-d51d92220910.
Czym może to być spowodowane? Z góry dziękuję za pomoc.
Prześlij plik MEMORY.DMP na jakiś host (Mega.nz albo Google Drive) i udostępnij link do niego, to Ci powiem
VIDEO_TDR_FAILURE (116)
Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.
Arguments:
Arg1: ffffd30180af2010, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).
Arg2: fffff80518da0328, The pointer into responsible device driver module (e.g. owner tag).
Arg3: ffffffffc0000001, Optional error code (NTSTATUS) of the last failed operation.
Arg4: 0000000000000003, Optional internal context dependent data.Debugging Details:
KEY_VALUES_STRING: 1
Key : Analysis.CPU.Sec Value: 3 Key : Analysis.DebugAnalysisProvider.CPP Value: Create: 8007007e on PC-MASTER-RACE Key : Analysis.DebugData Value: CreateObject Key : Analysis.DebugModel Value: CreateObject Key : Analysis.Elapsed.Sec Value: 21 Key : Analysis.Memory.CommitPeak.Mb Value: 64 Key : Analysis.System Value: CreateObject
ADDITIONAL_XML: 1
BUGCHECK_CODE: 116
BUGCHECK_P1: ffffd30180af2010
BUGCHECK_P2: fffff80518da0328
BUGCHECK_P3: ffffffffc0000001
BUGCHECK_P4: 3
BLACKBOXBSD: 1 (!blackboxbsd)
BLACKBOXNTFS: 1 (!blackboxntfs)
BLACKBOXPNP: 1 (!blackboxpnp)
BLACKBOXWINLOGON: 1
PROCESS_NAME: System
STACK_TEXT:
ffffd0865a3339f8 fffff805
183f158e : 0000000000000116 ffffd301
80af2010 fffff80518da0328 ffffffff
c0000001 : nt!KeBugCheckEx
ffffd0865a333a00 fffff805
1839985b : fffff80518da0328 ffffd301
73975000 ffffd301739750f0 00000000
00000000 : dxgkrnl!TdrBugcheckOnTimeout+0xfe
ffffd0865a333a40 fffff805
1839a62e : ffffd30100000100 00000000
00000000 ffffd30173975000 ffffa301
59f9d180 : dxgkrnl!DXGADAPTER::PrepareToReset+0x1a3
ffffd0865a333a90 fffff805
183f0cb5 : 0000000000000100 ffffd301
73975a50 0000000000000000 00000000
77696d57 : dxgkrnl!DXGADAPTER::Reset+0x28e
ffffd0865a333b10 fffff805
183f0e27 : fffff8050b125440 ffffd301
6769ecf0 0000000000000000 00000000
00000700 : dxgkrnl!TdrResetFromTimeout+0x15
ffffd0865a333b40 fffff805
0a61a349 : ffffd3017f509040 ffffd301
742bc4d0 fffff805183f0e00 fffff805
00000000 : dxgkrnl!TdrResetFromTimeoutWorkItem+0x27
ffffd0865a333b70 fffff805
0a60b1b5 : ffffd3017f509040 ffffd301
7f509040 0000000000000080 676a6e65
61686d61 : nt!ExpWorkerThread+0xf9
ffffd0865a333c10 fffff805
0a7a4f58 : ffffa30159988180 ffffd301
7f509040 fffff8050a60b160 6e6a6470
64616863 : nt!PspSystemThreadStartup+0x55
ffffd0865a333c60 00000000
00000000 : ffffd0865a334000 ffffd086
5a32e000 0000000000000000 00000000
00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x28SYMBOL_NAME: atikmpag+10328
MODULE_NAME: atikmpag
IMAGE_NAME: atikmpag.sys
IMAGE_VERSION: 26.20.12028.2
STACK_COMMAND: .thread ; .cxr ; kb
FAILURE_BUCKET_ID: 0x116_IMAGE_atikmpag.sys
OS_VERSION: 10.0.19041.1
BUILDLAB_STR: vb_release
OSPLATFORM_TYPE: x64
OSNAME: Windows 10
FAILURE_ID_HASH: {e300aa8c-6915-3f37-7957-d2e4fc30a6fd}
Followup: MachineOwner
Czyli problem jest powodowany przez atikmpag.sys. Ja muszę iść do pracy więc nie pomogę, ale widzę że są sugestie rozwiązania problemu w google
Czyli wypadałoby zaktualizować sterowniki od grafiki?
Można spróbować, zaczynając od tak mało inwazyjnych rozwiązań. Chociaż wiadomo - tylko czysta instalacja
To była czysta instalacja Windowsa i z tego co pamiętam były problemy podczas instalacji sterowników. Teraz przeszły bez problemu. Mam jeszcze pytanie. Jest jakiś dobry darmowy program do szukania aktualizacji sterowników? Taki bez żadnego bloatware’u.
Tylko jest jeszcze ryzyko że to ta wersja sterowników może powodować błędy. Najnowsza wersja wcale nie oznacza najlepszej dla tej akurat karty. Poza tym nvidii zdarzało się wypuszczać sterowniki z błędami.
Jak będą jeszcze problemy to spróbuj z innymi wersjami.
A co do takich programów to nie polecam z tego powodu o którym napisałem wyżej. wepchnie wersję która wcale nie będzie optymalna i dopiero się mogą zacząć problemy.
Teoretycznie jest program który nazywa się DUMO. Ale bardziej bym go używał tylko po to żeby sprawdzić dostępność wersji, a nie ja od razu instalować
Jak na razie działa. Ja akurat z AMD się męczę, a nie z NVIDIĄ. Wydaje mi się, że instalowałem wcześniej opcjonalną wersję. Teraz dałem rekomendowaną; może będzie działać normalnie.
Co do programu to właśnie o takie coś mi chodziło, dziękuję.
Wychodzi na to, że problem rozwiązany.