Router Cisco i TP Link - połączenie znika co chwilę


(Trybicki14) #1

Witam. Mam problem z internetem. Dostawcą jest Inea i dzwonilem juz do nich kilkadziesiąt razy i oni nic z tym nie robią dlatego postanowilem napisac tutaj na forum. Posiadam połączene router TP-link model TL-WR720N oraz modem Cisco EPC3928AD. Wszystko jest dobrze podlaczone a kable nie są naruszone. Mija czasami dosłownie 30 sekund, modem cisco na kilka sekund dosłownie pokaze diode online i robi restart. Jest to okropnie denerwujące. Do panelu administracyjnego TP linka mozna dostac sie bez problemu lecz nie wiem jak to zrobic w przypadku Cisco. Myslicie, ze to moze byc wina złych ustawien? Moze trzeba wykonac reset? Nie wiem zupełnie co robic. 


(Drobok) #2

Każde połączenie do jakiegokolwiek operatora powinien poprzedzać restart modemu. Masz tam przycisk oznaczony reset. Próbowałeś bezpośrednio bez swojego tp-linka ?


(Trybicki14) #3

Bez TP linka na razie chwilowo dziala. Oni zawsze prosza o restart modemu wiec wtedy to robie. Po prostu boje sie resetowac tych ustawień bo potem w ogole nie bede mial dostępu do sieci.

 

Edit: Na telefonach internet z sieci wifi dziala. Na laptopie za to łączy sie, lecz mam ograniczony dostep.


(Longhorn2009) #4

Jak masz je połączone? Spróbuj portami LAN i wyłącz DHCP na TP-Linku.


(Trybicki14) #5

DHCP wylaczone i nie dziala. Teraz Cisco co 30 sekund sie samoczynnie restartuje. Nawet z odlaczonym tplinkiem nie ma internetu. 


(bart_grono) #6

Cześć! Ostatni też miałem problem z takim bublem. Sprawdź czy nie masz takiego oprogramowania jak NetViewer, NetGraphView… wszystko co pokazuje Ci w czasie rzeczywistym przesył danych. Jednym z nich zaszyty był “balasner” który powodował restart Cisco EPC… Dla testu odłącz wszystkie urządzenia LAN oraz laptopy/komputery połączone bezprzewodowo. Pomęcz internet przez telefony. Jeżeli się nie zrestartuje to masz odpowiedź. Na TP link wyłącz QoS


(Trybicki14) #7

Żadnego programu tego typu nie mam zainstalowanego, sprawdziłem… Aktualnie internet działa z odłączonym TP Linkiem jednak mimo to router co chwilę się restartuje tylko z mniejszą częstotliwością i następuje to tak co ok. 15 minut. Sprawdzę później z tym wyłączonym QoS bo akurat teraz nie mam dostępu do tego modemu. Nie wiem naprawdę co może być przyczyną. Denerwuje też zachowanie Inei, którzy nic z tym nie robią i mają głęboko gdzieś swoich klientów. Płacę praktycznie za coś czego nie używam, bo czasami naprawdę wolę już korzystać z internetu mobilnego niż mieć co chwilę zrywane połączenie. Może trzeba zrobić jakąś aktualizację oprogramowania od modemów?


(bart_grono) #8

Albo dać dławik 6DB na wejście antenowe. 

Ja mam ten sam modem od Kablówki w moim mieście. U mnie problem był z programem sprawdzający aktualną prędkość sieci. Najlepsza opcja to fachowiec ze sprzętem do badania sygnału w kablu antenowym. :frowning: Nie pomogę :frowning: