Router D-Link DI-524, Dialog, błąd 651

Witam. Mam 2 komputery stacjonarne. Internet jest z Dialogu. Router (D-Link DI-524) mam od 3 lat i zawsze było w porządku. Problem trwa od prawie 2 tygodni. Zaczęło się od tego, że po włączeniu komputera (to samo dotyczyło jednego i drugiego) trzeba było czekać na połączenie z siecią, z dnia na dzień co raz dłużej. W końcu internet całkiem padł i wyświetlał się komunikat połączenia lokalnego “sieć niezidentyfikowana”. Problem wydawał się dosyć jasny, bo na modemie nie świeciły diody tak samo jak wcześniej. Technik z Dialogu wymienił modem na nowy, a Pani konsultantka przez telefon wytłumaczyła, że trzeba przełączyć połączenie na szerokopasmowe. Po tych zabiegach internet działał, tyle że z ominięciem routera. Gdy podłączałem router i próbowałem połączyć się z siecią, wyświetlał się błąd 651. Skonfigurowałem router zgodnie z instrukcją:

ftp://ftp.dlink.pl/di/di-524/documentat … 050524.pdf

Po konfiguracji używane połączenie zmieniło się na lokalne. Po tym wydawało się że już jest wszystko w porządku, trwało to 2 dni. Problem był inny niż jak z poprzednim modemem, tym razem połączenie zrywało się po jakimś czasie (pojawiał się komunikat: brak dostępu do internetu), bez względu na to czy włączony był 1 komputer, 2 komputery jednocześnie, czy przy ominięciu routera i przełączeniu na połączenie szerokopasmowe. Po zgłoszeniu tego Dialogowi, następnego dnia powiedzieli że usterka została przez nich usunięta. No i owszem, przy połączeniu szerokopasmowym “WAN Miniport PPPOE” i bez podłączania routera, wszystko jest w porządku. Gdy podłączam router wyskakuje (to samo jak 1 lub 2 komputery jednocześnie podłączone pod router) “błąd 651: Odebrano zgłoszenie błędu od modemu (lub innego urządzenia łączącego)”. Resetowanie i ponowna konfiguracja routera nic nie zmienia. Ktoś wie jak temu zaradzić?

Podaję też logi.

komputer 1 (główny, na którym konfiguruję router)

Extras http://wklej.org/id/867491/

OTL http://wklej.org/id/867493/

komputer 2

Extras http://wklej.org/id/867497/

OTL http://wklej.org/id/867499/

edycja:

Problem rozwiązany. Dla tych którzy mogą mieć podobny problem. Chodziło o to że nowy modem nie chciał współgrać z routerem. W ustawieniach routera, trzeba było sklonować Adres MAC w opcji “Dynamic IP Address”, a dopiero po tym skonfigurować router, w używanej przez operatora opcji “PPPoE” . Szkoda jedynie, że nie było o tym napisane w żadnej instrukcji D-linka.