Router do światłowodu 600Mb/s FTTH GPON+

Z góry przepraszam za głupoty jakie tu wypiszę, ale nie znam się kompletnie na tym, to będzie pierwsza styczność ze światłowodem.

Potrzebowałbym jakiś router obsługujący tą prędkość, który będzie musiał pokonać 2 ściany na odległość 20 metrów. Najwazniejsze żeby był dobry, ale też w rozsądnej cenie. Jeśli ceny dużo się nie różnią to może być obsługujący 1Gb/s na przyszłość.

Dostawca montuje coś takiego: Halny HL-1GE GPON ONT 1x 10/100/1000, B+ SC/APC router/bridge To jakiś światłowód FTTH, GPON+, nie znam się na tym.
To ich urządzenie chciałem podłączyć do routera i też kompa kablem do routera żeby było full łącze, a reszta rozchodziła się na dom.
Jeśli to jakoś pomoże w doborze to znajomy u tego dostawcy (ma 400Mb/s) korzysta z Huawei B535-232 to śmiga na nim wifi do 380Mb/s

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

A może zainteresujesz się Mesh’em? Na przyszłość pójdzie to rozbudować, co poszerzy zasięg. Mam taki od Tendy:
MW5c AC1200 Whole Home Mesh WiFi System-Tenda Polska - wiodący producent urządzeń sieciowych (tendacn.com)

Obsługuje do 100 mb/s. Co prawda ja mam radiówkę tylko 20/3 mb/s, więc mi to wystarcza.

Jeśli chodzi o marki to polecam sprawdzić ofertę:

  • Asusa;
  • Netgear’a;
  • AVM Fritz;
  • Tendy;
  • D-Link’a;
    Unikaj:
  • Pentagram’a;
  • TP-Link’a;
  • Netis’a.

Jakie masz łącze? Chodzi mi o szybkość.

1 polubienie

@blumberplumber

Jakie masz łącze? Chodzi mi o szybkość.

Światłowód będzie miał szybkość 600Mb/s, dopiero będą mi podłączać stąd pytanie o router, bo nigdy nie korzystałem z tego, bo też mam radiówkę jeszcze, więc tylko jeden kabel do kompa i po sprawie.
A z prędkością światłowodu mogę już zaszaleć i zrobić WiFi, tylko no mówię, nie znam się na parametrach i nie wiem który byłby odpowiedni router do tej technologii, żeby to po prostu działało i wifi nie musi mieć full 600Mb/s, ważne żeby chociaż 400 było

A może zainteresujesz się Mesh’em?