Z góry przepraszam za głupoty jakie tu wypiszę, ale nie znam się kompletnie na tym, to będzie pierwsza styczność ze światłowodem.
Potrzebowałbym jakiś router obsługujący tą prędkość, który będzie musiał pokonać 2 ściany na odległość 20 metrów. Najwazniejsze żeby był dobry, ale też w rozsądnej cenie. Jeśli ceny dużo się nie różnią to może być obsługujący 1Gb/s na przyszłość.
Dostawca montuje coś takiego: Halny HL-1GE GPON ONT 1x 10/100/1000, B+ SC/APC router/bridge To jakiś światłowód FTTH, GPON+, nie znam się na tym.
To ich urządzenie chciałem podłączyć do routera i też kompa kablem do routera żeby było full łącze, a reszta rozchodziła się na dom.
Jeśli to jakoś pomoże w doborze to znajomy u tego dostawcy (ma 400Mb/s) korzysta z Huawei B535-232 to śmiga na nim wifi do 380Mb/s
Światłowód będzie miał szybkość 600Mb/s, dopiero będą mi podłączać stąd pytanie o router, bo nigdy nie korzystałem z tego, bo też mam radiówkę jeszcze, więc tylko jeden kabel do kompa i po sprawie.
A z prędkością światłowodu mogę już zaszaleć i zrobić WiFi, tylko no mówię, nie znam się na parametrach i nie wiem który byłby odpowiedni router do tej technologii, żeby to po prostu działało i wifi nie musi mieć full 600Mb/s, ważne żeby chociaż 400 było
A może zainteresujesz się Mesh’em?
Nie wiem na jakiej zasadzie to działa i czy byłoby opłacalne w cenie w stosunku do zwykłego routera jeśli chodzi o szybkość 600Mb/s.
Jednym z tańszych routerów i polecanych na różnych forach jest TP-Link Archer C6.Oczywiście możesz kupić każdy inny model ,który będzie mieć porty 1Gbit/s.
Jeśli chodzi o podany router TP-Link Archer C6,to tylko ze względu na cenę ,większość kupujących jako główny czynnik zakupu wybiera cenę.Oczywiście jak autor tematu ma odpowiednie środki to może kupić zdecydowanie lepszy i zarazem droższy sprzęt.
obsługiwanego standardu wifi (przez nadajnik i odbiornik)
ilości urządzeń w sieci