Router działa tylko na jednym kompie

Posiadam router kablowy firmy Intellinet adsl2+. Po wielkich trudach został on wreszcie zainstalowany na laptopie i o dziwo działa (tylko na tym kompie na którym został zainstalowany, skonfigurowany). Niestety nie wiem co zrobić, żeby działał również na drugim laptopie i kompie stacjonarnym. Po podłączeniu do któregokolwiek z portów następnego kompa, dioda na routerze się świeci ale niestety neta nie ma. Proszę o pomoc. Jeżeli napisałam coś niezrozumiale to piszcie, jestem zielona w tym temacie… wybaczcie :expressionless:

DHCP włączone na routerze?

Tak sprawdzałam, włączone

może router ma włączone filtrowanie po mac-adresach?

pozdrawiam

michał

a jak to sprawdzić??

Standardowo nie powinien filtrować MACów, to już zabawa z filtrem pakietów w zaporze sieciowej. Sprawdź w systemie czy masz zaznaczone automatyczne pobieranie adresów w ustawieniach karty sieciowej.

Jak konfigurujesz router? Przez przeglądarkę stron www czy przez jakiś program producenta?

Pozdrawiam!

Nie jestem pewna czy o to Ci chodziło ale wydaje mi się, że tak tzn. we właściwościach protokołu internetowego (TPC/IP) mam zaznaczone “uzyskaj adres IP automatycznie”. A router był konfigurowany przez przeglądarkę www.

Sprawdzałaś każdy port w przełączniku (switchu), chodzi o porty LAN nie port WAN, być może któryś jest wydzielony na DMZ? Jak możesz zrób zrzutu panelu konfiguracyjnego. Zrzuty wrzuć najlepiej na jakiś hosting grafiki, np. imageshack i podaj linki.

Pozdrawiam!

Nie wiem co to jest DMZ. Tak jak prosiłeś, zrobiłam zrzuty panelu konfiguracyjnego ( wszystko co znajdowało się w zakładkach: Interface Setup, Advanced

Setup, Access Management), oto one:

http://yfrog.com/2d81742458p

http://yfrog.com/n583107352p

http://yfrog.com/n694611099p

http://yfrog.com/c914067553p

http://yfrog.com/6z44976816p

http://yfrog.com/8796886381p

http://yfrog.com/j279100269p

http://yfrog.com/mg43600345p

http://yfrog.com/2d54257691p

http://yfrog.com/n813101403p

http://yfrog.com/6w10349401p

http://yfrog.com/5b31570720p

http://yfrog.com/2043187385p

Jeżeli coś jeszcze jest potrzebne to napisz…

Mam akurat ten sam interfejs w swoim routerze, więc mi jest dobrze znany :slight_smile: Pierwsze co mi się rzuciło w oczy (drugi link miał problemy z ładowaniem obrazka) to ustawiony Dynamic Route na RIP2-B dla LAN, potem gdy obrazek z drugiego linku się wyświetlił Dynamic Route dla WAN masz ustawiony na RIP1 i być może to ze sobą koliduje. Spróbuj w zakładce Interface Setup>LAN tam gdzie jest ustawiony adres routera - ustawienia o nazwie Router Local IP ( 192.168.2.1 ) zmienić Dynamic Route na RIP1.

Pozdrawiam!

Zmieniłam ale niestety nie podziałało :frowning:

Podłącz oba komputery, sprawdź czy na tym, na którym brak ma chociaż przydzielone IP, jeśli tak to podaj wynik polecenia:

ping adres_ip_tego_komputera

Polecenie wpisz w wierszu poleceń: Start>Uruchom… i wpisz tam cmd , wcisnij enter i w okienku, które się pojawi wpisz to polecenie. Przy okazji możesz podać jeszcze wynik polecenia z komputera bez internetu:

ipconfig /all

Pozdrawiam!

Komputerowi, na którym nie ma neta, nie jest przyporządkowany adres IP (tak mi się wydaje). Może się również tak zdarzyć, że nie umiem po prostu tego sprawdzić, więc dla pewności napisze, że sprawdzałam to na tym felernym kompie, w ten sposób: miejsca sieciowe=> połączenie lokalne=> stan=> szczegóły. I w tym oto miejscu nie ma nic, ani adresu IP, ani maski podsieci itd.

Powoli zaczynam się poddawać… :frowning: dziękuje za cierpliwość…

A karta w tym komputerze jest w ogóle sprawna/sterownik zainstalowany?

Pozdrawiam!

Tak, sterowniki są zainstalowane

Firewall w systemie nie blokuje czasem połączenia? Jak masz może pod ręką kabel skrosowany to podepnij laptopa bezpośrednio do stacjonarnego ale jeśli nie masz takiego kabla to spróbuj prostym (ten, którym podłączasz komputery do routera), być może twoja karta posiada opcję dostosowania się do kabelka. Na laptopie ustaw IP ręcznie na 192.168.0.1 a na stacjonarnym 192.168.0.2 , maska podsieci 255.255.255.0. Jeśli komputery utworzą pomiędzy sobą sieć LAN to zrób mały test, pingując komputer stacjonarny, czyli na laptopie w wierszu poleceń wpisz:

ping 192.168.0.1

i daj wynik, zobaczymy czy nie są tracone po drodze pakiety sieciowe.

Jeszcze co mi do głowy przychodzi to albo uszkodzony/niewłaściwy kabel sieciowy albo wadliwy router.

Pozdrawiam!

Po długich i męczących przejściach, zgłosiłam się do fachowca. Już działa :smiley:

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam