Router jest niewidoczny, a na laptopie brak dostępu do sieci

Witam wszystkich, chciałem zapytać, czy ktoś spotkał się może z podobną przypadłością, lub może wie jak rozwiązać problem.

A mianowicie, wczoraj rano odpaliłem laptopa i router, wszystko elegancko śmigało, później laptop i router zostały wyłączone(normalnie, tak jak zwykle, żadnych spięć i tym podobnych nie było). Wieczorem wróciłem do domu odpalam router i laptopa, a tu wielkie zdziwienie, na laptopie wyskakuje powiadomienie, że brak dostępnych połączeń :o (ikonka z sygnałem, pojawił się na niej czerwony krzyżyk), zrobiłem reset obu urządzeń, a problem nadal występuje, później bawiłem się na laptopie szukałem wszystkich możliwych przyczyn i nadal nie działa. Dodatkowo jeszcze zorientowałem się, że routera tak jakby nie widać na wifi(próbowałem połączyć się telefonem, a sieć poza zasięgiem). Dodam, że na komputerze stacjonarnym przez kabel wszystko śmiga.

Laptop: Asus K53S

Router: Pentagram Cerberus P6341

Z góry dziękuję za pomoc :wink:

Hej,

Przy pomocy komputera, który łączy się z routerem po kablu, zaloguj się do panelu zarządzania urządzeniem i sprawdź, czy nie została wyłączona sieć WiFi.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Sprawdzałem już. Dodam, że z laptopem problem rozwiązany, natomiast na routerze nie świeci dioda WLAN, a w ustawieniach jest włączone

Hej,

Ale tyko nie świeci się dioda, czy są inne problemy dotyczące działanie internetu?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Siemka,

Router działa, ale tylko na kablu. Na routerze nie świeci dioda WLAN i nie działa wifi, mimo że w ustawieniach routera jest włączone.

Hej,

W takiej sytuacji może przywrócenie urządzenia do ustawień fabrycznych da radę odblokować WiFi. Oczywiście wykonaj je tylko wtedy, gdy wiesz jak ponownie skonfigurować router do poprawnego działania (głównie chodzi o parametry dostępu do łącza internetowego). Jeśli to nie zadziała, ostatnią deską ratunku może być aktualizacja bądź ponowne wgranie firmware’u do urządzenia - ale tutaj jest podobne obostrzenie, co w przypadku resetu urządzenia - trzeba znać parametry dostępowe.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Problem rozwiązany, po sprawdzeniu przez fachowca okazało się, że w routerze padł modem wifi.

Mimo wszystko dziękuję za pomoc :slight_smile:

Temat do zamknięcia