Router = PC + laptop bezprzewodowo

Witam,

Jestem kompletnie zielony w temacie i szukam porady “krok po kroku”.

PROBLEM:

Podłączenie laptopa bezprzewodowo do internetu (przez ruter).

Moim operatorem jest EasyCom. Internet mam przez kabel, który jest podłączony do routera (LCS-WR5-2114 z antenką). Do routera jest podpięty PC, za pomocą kabla. Chciał bym także podłączyc laptop Acer Aspire 5315 w sposób bezprzewodowy - Jak to skonfigurowac?

Komputery pracują na systemach Windows XP, z wszystkimi sterownikami. Do routera nie mam jednak żadnych sterowników (na obudowie nie ma żadnych przycisków poza “reset”), internet wykrywa od razu w PC i laptopie po podpięciu kabla, lecz nie wiem jak zmusic laptop do działania w trybie bezprzewodowym. W dokumentach od operatora mam nazwę sieciową, MAC, PPPoE użytkownik i hasło.

Jak wybieram wyświetlenie dostępnych połączeń bezprzewodowych w laptopie, to pokazuje mi jakieś sieci pozabezpieczane sąsiadów. Jak Tworze połączenie PPPoE przez kreator (tak jak robi się to w Neo czy netii), to wyskakuje mi komunikat, że nie mogę się połączyc.

Wcześniej laptop działał, problem pojawił się po formatowaniu dysku, trzeba po prostu na nowo wprowadzic konfiguracje. W obsłudze EasyCom nikt nie odbiera telefonów.

Proszę o poradę “dla zielonych”. Jeżeli mówimy o jakiś opcjach lub funkcjach to proszę o wytłumaczenie gdzie co znajdę i nie pisanie w skrótach jakiś definicji ponieważ są one dla mnie mało zrozumiałe.