Router Planet WRT-414 konfiguracja zewnętrznego IP

Witam. posiadam router firmy Planet ( wrt-414 ). potrzebuje skonfigurować w nim zewnętrzne ip. Nie znam się za bardzo na konfiguracji routerów dlatego proszę o pomoc. Umiem się zalogować do routera i podobno mam coś ustawić w Nat a potem w Virtual Server. próbowałem coś tam wpisywać ale potem nie byłem wstanie odszukać tego zewnętrznego ip. Dlatego proszę o pomoc od podstaw jak to zewnętrzne ip ustawić. Dodam jeszcze że potrzebuje zewnętrznego ip do korzystania z serwera ssh na debianie z innej sięci np. z danych komórkowych w telefonie. Z góry dziękuje i pozdrawiam!

W ustawieniach sieci WAN wybierz automatyczne przydzielanie IP przez DHCP. Wtedy to zewnętrzne IP dostaniesz od dostawcy usług internetowych i router będzie mógł sam je pobrać. W NAT i virtual server nie trzeba nic ustawiać. Dalej szukasz ustawień DMZ (Demilitary Zone) i dopisujesz IP komputera, który ma w pełni korzystać z zewnętrznego IP. Może coś być niejasne, ale konfiguracja jest raczej prosta.

sorki że pytam ale jestem totalnie zielony a na necie nic takiego nie widzę :D. jeżeli mówisz że mam ustawić automatyczne przydzielanie IP przez DHCP to masz na myśli żebym wybrał Dynamic IP? A poza tym przeleciałem wszystkie ustawienia routera i nie znalazłem DMZ. Jest opcja że istnieje też inna nazwa zamiast DMZ?

 

Jeśli interesuje Cię tylko SSH, to w żadnym wypadku DMZ. W ustawieniach routera, w sekcji Internet/WAN wybierasz Dynamic IP, jeśli masz dynamiczne lub automatyczne przypisaywanie adresu od dostawcy. Jeśli masz adres statyzny, wybierasz static i wpisujesz to, co podał Ci dostawca na umowie/karcie abonenta. Upewnij się, że na pewno dostajesz publiczne IP.