Witam od jakiegoś czasu mam problem z routerem. Jest on podłączony do dwóch PC’tów kablem. Problem polega na tym, że router przerywa połączenie nawet do 7 razy w ciągu godziny, miga czerwona dioda po czym znów zapala się biała (wszystko wraca do normy) i po jakiś 10min to różnie czasami i po 5min znów ten sam problem. Nie znam się na tym za bardzo, może to defekt karty sieciowej. Prosze o pomoc z góry dziękuję.
Nie piszesz zbyt dokładnie ani co do za ruter oraz za co jest odpowiedzialna ta dioda. Czy to jest dioda sygnalizująca połączenie zewnętrzne rutera a wiec wina byłaby po stronie dostawcy. Czy ta dioda sygnalizuje połączenie z konkretnym komputerem a więc wina byłaby w twojej sieci czyli jak piszesz może karta sieciowa albo padający ruter lub to konkretne gniazdo. W różnych ruterach są rożne diody
Napisz także jakie masz łacze dsl adsl??
Router który posiadam to Netia Spot, nie wiem czy to ta rzecz o którą pytałeś, ale w instrukcji znalazłem coś takiego “Dioda- sygnalizuje stan pracy Netia Spota”. Co do łącza to znalazłem coś takiego “Netia Spot wykorzystuje technologię ADSL do szerokopasmowego dostępu do Internetu w postaci usługi Szybki Internet”.
Tą nader skąpą informacją ujawniłeś że prawdopodobnie masz internet od Netii a lampka prawdopodobnie ci sygnalizuje dostęp do internetu a raczej problemy z tym dostępem.
Nie piszesz nic jaką masz kupioną prędkość oraz prawdopodobnie słabo się orientujesz czy stan sieci zewnętrznej (kabli w terenie) pozwala na działanie takiej prędkości.
Dzwonić do operatora z informacją że usługa nawala z ich winy.
Problem ten pojawił się około tygodnia temu, więc raczej stan sieci zewnętrznej jak pisałeś pozwala na działanie tej prędkości, gdyż tą prędkośc którą mam 10mb/s jest już u mnie od kilku miesięcy i do tej pory wszystko działało poprawnie. Dostrzegłem przy tym problemie pewną zalezność, dioda miga na czerwono przy przeglądaniu stron internetowych, lecz gdy gram w grę przez internet (konkretnie Cross Fire jeśli miałoby coś to pomóc) to problem znika i dioda świeci się na biało co oznacza poprawne połączenie. Może to problem z przesyłem czy odbiorem, wcześniej miałem coś podobnego, ale to było związane z usypianiem karty sieciowej miała włączoną opcje energooszczędności i się wyłączała, teraz jest ta opcja odznaczona.
Uruchom wiersz poleceń i podaj wyniki poniższych poleceń http://forum.dobreprogramy.pl/kopiowanie-wynikow-polecen-wiersza-polecen-windows-t499881.html
ipconfig /all
netsh int ip show config
nslookup dobreprogramy.pl
route print
Wyniki wszystkich poleceń wklej w tagu code (możesz użyć przycisku z ikonką dwóch nawiasów ostrokątnych na pasku narzędzi edytora postu) lub na stronę http://wklej.org i podaj tu tylko link.
Zaloguj się do routera i sprawdź czy masz zaznaczoną opcję always on lub o podobnej nazwie w ustawieniach modemu (interfejs WAN/Internet).
Wyniki poleceń: http://wklej.org/id/1215896/ . A co do routera to nie mogłem się na niego zalogować znalazłem IP z tego co pisali to jest ono pod “domyślną bramką” po wcześniejszym wpisaniu komendy ipconfig. Przesniosło mnie na strone do zalogowania się wpisałem dane z pod routera (nazwa sieci i klucz wpa) i pisze “logowanie nie powiodło się spróbuj ponownie” może wpisuję nie te hasło i login ?
Hej,
Nazwę sieci i klucz WPA podajesz przy połączeniu urządzeń do sieci WiFi. Jeśli logujesz się do panelu zarządzania Netia Spotem podajesz nazwę i hasło, które najczęściej znajduje się na spodzie urządzenia. Domyślne to użytkownik admin i hasło admin.
Pozdrawiam,
Dimatheus
Dzięki Dimatheus znalazłem hasło i login zalogowałem się, ale tej opcji always on czy coś podobnego nie znalazłem, było tam pare zakładek ale nic do odznaczenia czy zaznaczenia.
Zmień DNS i zobacz czy coś się zmieniło. Możesz użyć poniższego polecenia.
netsh int ip set dns name="Połączenie lokalne" static 8.8.8.8
Polecenie te mam wpisać jako komende w te okno cmd ?
Tak, w wierszu poleceń, ale jak wolisz, możesz wyklikać w ustawieniach sieciowych, w ustawieniach protokołu TCP/IPv4.
Z rana było wszystko w porządku, a teraz znów co 5min nawala, wydaje mi się, że może jest on przegrzany czy coś bo na noc jest zawsze odłączany od sieci, a z rana podłączany i z rana zazwyczaj nie ma problemów. Czy da radę to jakoś sprawdzić ?
Masz na komputerach ustawiony DNS statycznie? Bo możliwe, że komputery pobierają stary adres DNS automatycznie i stąd te komplikacje. Zmień najlepiej na routerze adresy DNS. Router nie powinien się przegrzewać o ile nie trzymasz go w jakichś wysokich temperaturach, np. blisko pieca, kaloryfera, w szczelnym zamknięciu itp. Nie powinno to mieć wpływu, ale w zależności od sprzętu, wyłączanie go może powodować problemy, nie powinno, bo sam kiedyś wyłączałem jeden ze swoich routerów i nic się nie działo, a obecny chodzi 24/7/365 i też się nic nie dzieje, ale co sprzęt to inna historia.
Ustawiłem statyczny DNS według sposobu nr2 z tej stronki http://www.hellforum.pun.pl/viewtopic.php?pid=100 tylko, ze u mnie Serwery DNS IPv4 zamiast dwóch tych adresów był tylko jeden a konkretnie 8.8.8.8 i w miejscu Alternatywny Serwer DNS nie było co wpisać, więc został pusty. Ale jeżeli to co opisałem powinno działać prawidłowo to nie działa, gdyż po zresetowaniu komputera jak i routera po jakimś czasie znowu przerwało połączenie.
Na routerze też zmieniałeś DNSy? I zobacz w ustawieniach serwera DHCP czy masz tam podany adres DNS 192.168.1.254 i jeśli tak, usuń go i zostaw pole puste lub wpisz 0.0.0.0, to pole powinno być jako opcjonalne.
Na routerze nie zmieniłem, nie mogę tego znaleźć w necie też szukałem i do netiaspota nic nie było, tak wygląda w menu routera http://imageshack.us/f/10/5be6.jpg/, i gdzie szukać tych ustawień serwera DHCP ?
W tej chwili co raz przerywa i widać, że serwery DNS różnią się z tamtymi co ustawiałem ale nie mam pojęcia gdzie to zmienić.
http://img839.imageshack.us/img839/6306/j42t.jpg
Proszę korzystać z opcji Edytuj , zamiast pisać post pod postem.
rgabrysiak
Znalazłem jak zmienić serwery DNS na moim routerze http://www.pomagam.net/pliki/ZmianaSerweraDNSNetiaSpot.pdf i postępując według tej instrukcji wchodze w system i powinna być zakładka połączenia sieciowe, a u mnie jej nie ma przeszukałem wszystkie zakładki i nic,już nie wiem co robić jakiś wadliwy egzemplarz.
Zajrzyj do usług. Nie korzystałem nigdy z Netia Spot, więc nie powiem Ci gdzie tego szukać. Rozejrzyj się po prostu.
Hej,
Możliwości konfiguracji powinny być dostępne w zakładce system. Szukaj ustawienia Właściwości WAN Ethernet . Instrukcję do urządzenia znajdziesz tutaj.
Pozdrawiam,
Dimatheus