Router RT-n10 szwankuje, zasypia ? Problem z konfiguracją

Witam!

Na wstępie dodam że nie znam się kompletnie na routerach i konfiguracji ich i sieci. Jedynie tyle co gdzieś mi się o uszy obiło lub wyczytałem.

Kupiłem ostatnio sobie laptopa a wraz z nim Router Asus RT-n10, bez niego wszystko było ok, wszystko expresowo się ściągało i wczytywało. Internet UPC 10mb/s.

System operacyjny Windows 7 32bit

Po podłączeniu routera internet szwankuje, na obu PC stacjonarnym połączonym z routerem kablem i Laptopie podłączonym przez wifi:

GG - przychodzą wiadomości z dużym opóźnieniem - musze brac dostępny i niedostępny żeby przyszła od kogoś wiadomość.

Filmiki na YouTube wczytują sie po ok 1 min. potem staje i trzeba kliknąć na tym pasku nieco dalej żeby wczytało na kolejną minutę.

Jak coś ściągam przez firefoxa sciąga sie tylko kilka mb i staje.

Wygląda to tak jak by internet zasypiał i trzeba by go było co trochę pobudzać do działania.

Wan zmienia się co jakiś czas a adresy mac się różnią od siebie

21679800.jpg

Mapa ostawień routera:

22208012.jpg

Tu screeny z ustawień WAN:

http://img94.imageshack.us/g/21679800.jpg/

Coś obiło mi się o uszy że przy zmianie karty trzeba to zgłosić operatorowi sieci ??

Albo sklonować go z karty sieciowej komputera. Ale nie zawsze jest to konieczne. Skoro działa bez tego, to nie było.

W jaki sposób dotychczas wyglądała konfiguracja połączenia z UPC? Po prostu podłączałeś się do modemu po skrętce i działało, czy trzeba było konfigurować nazwę użytkownika i hasło?

Tak się działo z mojej winy, przypomniałem sobie wczoraj (że kiedyś) że robiłem upgrade firmwaru routera na 1.0.2.1(tak było zalecane) zdowngradowałem go do 1.0.5.x i wszystko hula aż miło żadnych zacienić opóźnień na łączu.

Jakie zabezpieczenia tam po ostawiać żeby wszystko było dobrze ? Bo kompletnie się na tym nie znam a nie ma nic na necie o konfiguracji tego routera.