Router TL-WR740N-pełny zasięg WI-FI a brak internetu

Witam. Mój problem polega na tym że nie działa wi fi router wykrywa inne urządzenia ale nie wysyła pakietów. Telefon pokazuje że połączono przez wi fi zasięg pełny a internetu brak i w innych urządzeniach taka sama sytuacja. Dodam że w ustawieniach router ma włączony kanał 13 i częstotliwość 20 Mhz. Firmware routera jest najnowsze. Zmieniałem również kanały oraz częstotliwość jednak nie przyniosło to rezultatu. Proszę o pomoc.

A po kablu internet jest?

Tak oczywiście

Wysyłałeś ping po wifi?

W 10 minut możesz przywrócić ustawiania fabryczne routera i skonfigurować go ponownie.

Jak wysłać ping po wi fi ? 

Sprawdź konfigurację routera, sprawdź jakie IP dostajesz od routera do urządzeń, które są podłączone do wi-fi. W windowsie zrobisz to z wiersza polecenia wpisując polecenie ipconfig /all. Jeżeli IP są poprawnie przydzielane możliwe, że jest problem z konfiguracją DNS. Należy zauważyć, że nie wszystkie urządzenia obsługują 13 kanał sieci radiowej, ustaw więc na przykład na 1. Nie polecam pozostawiać domyślnego kanału, ponieważ ten zapewne w eterze już jest zatkany i będą problemy z przesyłem danych.

W ustawieniach wi fi w telefonie pokazuje inny i w wierszu polecenia ipconfig/all w linijce adres IPv4 też inny… jak powinno być ? Jeżeli chodzi o kanał to 1 próbowałem i nic się nie zmieniło.  Jeżeli sugerujesz aby zmienić kanał na auto to również tak miałem i dalej nic.  Moim zdanie niemożliwe jest żeby wszystkie kanały były “zapchane” bo to tej pory wszystko było ok

Oczywiście, że oba urządzenia pokazują inny adres IP. To jest adres identyfikujący urządzenie w sieci, gdyby był ten sam na dwóch urządzeniach, to miałbyś poważny problem. Ważne jest natomiast, czy te wszystkie adresy IP są z jednej podsieci.

Adresy IP powinny być inne, sprawdź czy adres bramy domyślnej jest ten sam. Spróbuj też ręcznie ustawić adres DNS w routerze oraz w urządzeniach. Ustaw na 8.8.8.8 i sprawdź czy to rozwiązało problem. Jeśli nie trzeba pochylić się nad konfiguracją routera. Prawdopodobnie są skonfigurowane konkretne adresy MAC kart sieciowych i nie wpuszcza on innych urządzeń, które próbują się połączyć z siecią.

odwiedzałeś tą stronkę:

http://tplink-forum.pl/index.php?/topic/402-podstawowa-konfiguracja-routera-tp-link-tl-wr740n/

?

Niech zgadnę … Masz windows 10 ? Karta sieciowa  nie dostaje adresu IP od routera. Zrób tak: wyłącz komputer z wciśniętym klawiszem SHIFT, po ponownym włączeniu adres ip będzie przyznany i net wróci :slight_smile:

Napisz czy pomogło!

 

Pozdro