Router TP-Link-problem synchronizacji z linią

Witam! Całkiem niedawno kupiłem router TP-Link 8910G. Po prawidłowym (na 99,9% podłączeniu wszystkiego) przeszedłem do konfiguracji. Niestety całość nie przynosiła oczekiwanych rezultatów. Z początku myślałem, że to wina złej konfiguracji, lecz jak się potem okazało byłem w błędzie. Po kilku resetach, restartach routera i wgrywaniu nowego firmwaru wreszcie udało mi się połączyć z netem. Moja radość nie była niestety długa. Kilka minut po połączeniu internet dostał zwisu. Okazało się, że router utracił synchronizację z linią ADSL (bynajmniej tak wynika z diod). Połączenia próbowałem zarówno przez kabel sieciowy jak i przez WiFi. Wątpliwe jest aby mój kabel RJ-11 był zniszczony, ponieważ testowo połączyłem gniazdko tel. z routerem przez nowy, krótki kabelek. Wynik taki sam: internet na kilka minut. Nie mam pojęcia co robić. Wszystko jest prawie na pewno dobrze połączone (gniazdko tel.->splitter->1)telefon 2)kabel RJ-11->router. Hasło i login są wklepane prawidłowo. W czym może być błąd? Co mogę zrobić?

PS. Czy jeżeli mam splitter to czy muszę także podłączać dodatkowy mikrofiltr do telefonu?

Pozdrawiam

Kazdy telefon musi być podłączony do Mikro filtra! !!

Przedstawię w nieco prozaiczny sposób jak podłączyłem kable (wg instrukcji):

beztytuuerf.th.png

Po zamienieniu zaś routera na modem w tym układzie, internet działa poprawnie.

Oczywiście mam wklepane te ustawienia.

Jak mówiłem internet przez router działa tylko kilka minut. Potem router traci synchronizację z linią.

Czy jest możliwe, aby wina leżała po stronie dostawcy (Netii)?

Neta mam na 100% na linii TP.

Spróbuję jeszcze z tym splitterem, lecz skoro modem działa na nim bez problemu to chyba raczej wątpliwe jest, że to wina właśnie jego :?

EDIT: Podłączyłem wszystko bez żadnego splittera/mikrofiltra, połączyłem się przez Wifi i całość wydawała się działać ok. Niestety po m/w dwukrotnie dłuższym czasie w stosunku do poprzednich połączeń, router znów utracił synchronizację.

Zrobiłem teraz reset routera, wgrałem znowu najnowszy firmware, połączyłem się przez kabel, skonfigurowałem wszystko ponownie i na razie działa. Zobaczymy jak długo…

Jak nie, to pozostaje mi chyba tylko gwarancja (urządzenia kupionego 2 dni temu!).

EDIT: Niestety. Znów utraciło połączenie…

Router nie uszkodził się w ciągu 2 dni, lecz już od nowości występowały te problemy.

Próbowałem chyba każdej możliwej opcji połączenia, ustawienia dałem identyczne do podanych, lecz niestety za każdym razem (wcześniej czy później) rozłączało mnie.

Tak więc reklamacja…

Tu się zgadzam miałem dokładnie to samo i winę za to ponosiła linia telefoniczna w moim mieszkaniu ( uszkodzona )

Po ‘‘reperacji’’ śmiga aż miło :slight_smile:

Jak Kiedyś kupiłem dla znajomych router TP-Linka sprzedający dołączył mi do niego wydrukowana instrukcje konfiguracji dostałem też ją w formie pdf żeby nie łamać praw autorskich wysłałem Panu wczoraj link do tej instrukcji na gg widać nie doszła więc jeszcze raz podam Panu link tam ma Pan wszystko pokazane. TP-Link to dobra firma podobnie jak np Pentagram. Instrukcja konfiguracji w formacie pdf www.robur09.republika.pl/w8910g.pdf

A na czym konkretnie polegała ta reperacja?

Sorry, dekanet. Nie sprawdzałem ostatnio gg. Jednak w wiadomości od Ciebie nie dostałem żadnego linka. Oczywiście sprawdzę jeszcze ustawienie splitter+mikrofiltr, ale nie wiem czy coś to da. Konfigurację posiadałem identyczną jak w pliku pdf.

Dodane 09.04.2009 (Cz) 18:50

Niestety. Efekt taki sam.

Możliwe że mikro filtr w Twoim przypadku spliter jest uszkodzony odłącz wszystkie aparaty telefoniczne z gniazdek podłącz router bezpośrednio do gniazdka telefonicznego jak nie ma telefonów podłączonych do gniazdek spliter nie jest potrzebny, Jak odłączysz telefony i podłączysz router bezposrednio do gniazdka bez użycia splitera zobacz jak wygląda sprawa synchronizacji lini

Kolejna sprawa jaką masz linie telefoniczną Annex A ( linia analogowa) i dotychczas miałes modem Fast 800 lub ZTE czy też masz linie cyfrową Annex B W Routerach TD-W8901G jaki ja używam jest możliwość zmiany Annexu na dowolny A lub B w routerach TD-W8910G są 2 wersje oprogramowania dla Annex A i Annex B nie ma tam chyba wyboru z listy annexu (rodzaju lini) Jaki posiadasz Router do Pracy w Annex A czy Annex B i jaką masz linie analogową czy cyfrową??

www.tp-link.com

Próbowałem już układu bezpośredniego (bez splittera). Efekt taki sam. Po pewnym czasie (nieco dłuższym w przypadku połączenia przez Wifi) synchronizacja została utracona.

Posiadam Annex A (analogowe łącze TP). Mam modem SpeedTouch 330 i na nim wszystko działa prawidłowo.

Próbowałem już upgradu firmwaru, lecz także mnie rozłączało z ADSLem.

Czy jest jakaś możliwość, aby dostawca internetu ponownie wykonał mi synchronizację z centrali. Czy coś by to dało?

Dodane 10.04.2009 (Pt) 13:27

Statystyki ADSL po połączeniu:

beztytuuiwa.th.jpg

Po kilku minutach od połączenia rozłączyło mnie. Nie chodziłem w tym czasie po żadnych stronach itp.

Więc najprawdopodobniej padł router.