Router w oknie "sieć" - "Połączenie nie powiodło się!"

Mam internet z kablówki podłączony do routera - z nim kablem połączyłem komputer stacjonarny, a ja (moim laptopem) łączę się z routerem bezprzewodowo.

W oknie “Sieć” widzę tylko siebie oraz router (Linksys WRT110). Kiedy klikam dwukrotnie na ikonę routera pokazuje się okienko łączenia, a po chwili dostaję komunikat “Połączenie nie powiodło się!”.

Po pierwsze: Dlaczego tak jest i jak to naprawić?

Po drugie: Co zrobić, żebym mógł zobaczyć w oknie “Sieć” mój komputer stacjonarny? Komputer pojawia się na mapie sieci, ale nie w oknie “Sieć”.

mapanvu.jpg

Mój laptop: Windows Vista Home Premium SP2

Stacjonarny: Windows XP Home SP3

Czy kiedykolwiek uzyskales polacznie z internetem w ten spsob (przez ten router)? Czy odpowiednio skonfiurowales router?

Nadaj obu komputerom te same grupy robocze.

Problem już rozwiązałem, chociaż robiłem tyle rzeczy, że nie wiem, co było właściwym rozwiązaniem :slight_smile:

Chyba jednak połączenie firewalla i ustawień routera. Kiedy wyłączyłem firewalla (Zone Alarm) i otworzyłem odpowiednie porty w ustawieniach routera komputery zaczęły się widzieć. Oczywiście ustawiłem grupę roboczą itp.

Potrzebne informacje i porty znalazłem tutaj: http://technet.microsoft.com/pl-pl/library/bb727037%28en-us%29.aspx#EBAA

(A tak w ogóle to było tak, że od dawna wszędzie wszystko było dobrze ustawione. Po prostu zachciało mi się skopiować trochę plików z komputera stacjonarnego na nowego laptopa i wtedy zauważyłem problem :slight_smile: )