Co rozumiesz przez przyspieszenie? Jaki masz wykupiony ‘plan’ internetowy? Czy dostajesz od dostawcy takie łącze jakie zamówiłeś (jak działa po kablu)?
Nie możesz wymieć routera, bo korzystasz także z Orange TV, więc bez odpowiedniej konfiguracji (vlan) nie zadziała. Poza tym przy takiej prędkości łącza telewizja wykorzystuje jego znaczną część. Możliwe, że to jest przyczyną spowolnienia.
U orangutana jest też telewizja satelitarna, i wtedy może sobie podpiąć dekoder do jakiego routera chce.
Ważne żeby miał dostęp do internetu, bo czasami zdarzają się aktualizacje softu.
Tak, też nazywa się orange TV, i też dekoder SATELITARNY należy podpiąć do routera oraz oczywiście do anteny.
Nie wiemy czy jest to IPTV czy SAT, ale jeśli to pierwsze to wysycenie łącza jest bardzo prawdopodobne.
Generalnie wg mnie nie powinni tego sprzedawać w taryfie do 10 Mbps. Strumień HD to czasem nawet 8 Mbps, a wtedy pozostała prędkość łącza do internetu jest żenująca.
Pewnie problem po stronie dostawcy, orange w wielu miejscach kompletnie nie dba o infrastrukturę (no chyba że słup niemal spadnie komuś na głowę, wtedy sprawa jest pilna).
zaloguj się do panelu administracyjnego routera i wklej tutaj parametry linii.
W tym routerze TP Link który ci zaproponowałem jest zakładka status i tam masz podany stosunek sygnału do szumu i ilość błędów CRC i na tej podstawie możesz zgłosić reklamacje w Orange.
Być może tego liveBoxa zaatakowali hakerzy, bo tak było ostatnio z routerami Cisco, a więc po stronie operatora może być wszystko OK i jak technik przyjdzie to Ci pokaże miernikiem maksymalną prędkość, a problem pozostanie nierozwiązany.
Zapytaj się dostawcy co się dzieje z łączem, bo płacisz za 10Mbit a masz synchronizację 1Mbit
Spróbuj może jeszcze bez filtra ADSL (może się uszkodził).