ROWER. Złe działanie tylnej przerzutki shimano

Tak jak w temacie, gdy przerzucam przerzutki na 7 z tyłu a 1 z przodu. To ten mechanizm tylny tak sie składa ze łańcuch miedzy tymi małymi zębatkami obciera. Zna się ktoś na rowerach? Pisałem na forum rowerowym ale brzudko mówiąc “olali” mnie. Oglądałem filmimki instruktażowe, pt." Regulacja tylnej przerzutki" postępowałem według filmu i nadal to samo.

Dawno nie jeździłem na rowerze, bo wolę rolki :smiley:

ale z tego co mi wiadomo, to instrukcje obsługi nie zalecają ustawiania skrajnych pozycji obu przerzutek, bo łańcuch się nienaturalnie wygina i napręża, przyśpieszając zużywanie wszystkich elementów biorących w tym udział.

EDIT: mówiąc skrajne mam na myśli najmniejszą zębatkę z przodu i z tyłu, bo te cyfry niewiele mi mówią :wink:

no dokładnie jak napisał kolega wyżej;]

hmm ustawiajać przeżutki na 3 i 2 powineneś mieć podobny efekt wiec nie wiem po co tak męczyć łańcuch;]

Na wczorajszej przejażdzce jak zmieniałem przerzutki to coś chwilkę po strzelało i jechałem dalej i jak była górka to zmieniłem na 7-1 i obcieraja te małe trubiki. To jest tak ułożone że tak jakby łańcuch jest za lużny, ale jakoś mi się nie wydaje żeby łańcuch mógł się wydłużyć :lol: :smiley:

W tylnej przerzutce masz naprężacz, więc łańcuch raczej za luźny być nie może. Przy omawianym, skrajnym przełożeniu zębatki w ramieniu naprężacza mogą ułożyć się nienaturalnie i powodować tarcie.

A da się to jakoś wyregulować, zrobić żeby nie tarło?

Chłopie weź odwróć tego swojego klamota na plecy tak żeby stał do góry kołami kucnij sobie przy tylnej przerzutce nie wiem jaki masz jej typ ale albo z boku przerzutki albo z tył będziesz miał dwie śruby do regulacji przerzutki które regulują: maksymalne wychylenie do wewnątrz i na zewnątrz ramienia z plastikowymi ząbkami po których chodzi łańcuchi to cała filozofia :smiley: jak nie wiesz które to śrubki to przyślij mi na maila zdjęcie tej przerzutki zrobione z jej boku i z tył. Na wieczór ci odpiszę bo teraz idę do pracy

tartel@wp.pl

Dodane mniej niż minutę temu

tak bez problemu i nie piszcie mu bzdur .

kazek31 ja już to robiłem są dwie śruby L i H. H-ustawia zasię wózka na najwyższym przełożeniu, L- na najniższym. Kierowałem się tym filmikiem

Tak jak napisałeś śrubki H i L to “tylko” regulacja aby łańcuch nie spadał w obu skrajnych pozycjach. Jak Ci chrobocze na tych przełożeniach min i max to metodą prób i błędów dokręcaj lub wykręcaj te śrubki. Resztę ustawia się na zasadzie śrubki przy manetce - naciągasz lub “popuszczasz” linkę - ma ładnie wchodzić. Jeżeli chrobocze na innych ustawieniach, a na innych nie… to już może być np: linka, wytarty łańcuch czy tarcze, a może po prostu tak jak koledzy wyżej pisali: łańcuch idzie po zbyt dużym skosem i gdzieś ociera.

a jednak

Eilien jak może się łańcuch wydłużyć, rozciągnąć???

dostaje luzów…

Może o jedno skrócić?

Tu nie chodzi tylko o jego długość. Wycieranie się elementów powoduje wyginanie się łańcucha na boki. Jego wycieranie teoretycznie ma powodować dłuższe życie kasety i korby. Na tym filmiku dobrze pokazują. Musisz ustawić te śruby, naciągnąć linkę, dobrze nie wkręcać śruby na manetce na full tylko zostawić trochę do ewentualnego zluzowania. Ustawić przerzutki na sucho, a późnej skorygować pod obciążeniem. Jak nie masz stojaka polecam sznurek i gałąź na drzewie albo coś na czym można zawiesić-podnieść tył i trochę samozaparcia. Jak nie pomaga… Warto sprawdzić linkę, posmarować ją w wężykach, może wymienić… a może po prostu czas na większy wydatek.

Co do tego skracania… z przodu najmniejsze z tyłu największe? i przerzutka wali po zębatkach? Bo jeżeli z przodu najmniejsze i z tyłu najmniejsze to - wiem dlaczego Cię olali =D>

http://zapodaj.net/65c588d479304.jpg.html

http://zapodaj.net/9fa33101c0c6d.jpg.html

Na tym układzie teraz to już prawie się nie da jechać tak trze. Więc jest coś nie tak. więc powiedz mi dlaczego mnie olali? Przekładnia się składa(tylna przerzutka) , ale czemu aż tak że się jechac już nie da jest coraz gorzej.

Krótka odpowiedź - w takim układzie się nie jeździ. To tyle na temat tego, co jest nie tak - łańcuch nie powinien pracować pod takim kątem.

Z przerzutkami jest wszystko w porządku, tylko nieumiejętnie nimi operujesz.

Spoko, zamykamy temat.Tylko niech się zastanowią producenci rowerów po co robią takie układy na których się nie jeżdzi :lol: . Trzymajcie się chłopaki. Dzięki za pomoc :smiley:

czyli przód najmniejsze tył najmniejsze…

Przyjacielu tak po prostu się nie jeździ i tyle. Przy dobrych układach tylko łańcuch do śmieci. Ale widzę że tył najmniejsze robią się już łuczki na zębach, wiec może być różnie. Rada: spróbuj wyczyścić np.: wd-40 i nasmarować jakimś gęstym smarem kiedyś były dostępne w takich jednorazowych tubkach - choć wszystko zależy po jakich nawierzchniach jeździsz tak szybko się smar ubrudzi i wyschnie znów. I najważniejsze proponuje zmianę stylu używania przerzutek. Przód najmniejsze - tył 3 największe, przód największe - tył 3 najmniejsze, środek przód obsługuje 3 środkowe tył. Inaczej jak kupisz rower na full XTR to i tak go wykończysz.

Dzięki :smiley: Jestem kompletnie zeilony w tych sprawach więc zapytałem. :slight_smile:

pozdrawiam.

Idź do serwisu to ci naprawią za parę złociszczy. Zdjęcia zębatek nic nie dadzą, nie widać pracy układu, na ślepo nic mechanicznego nie naprawisz, co się dziwisz że cię olali :stuck_out_tongue:

Tak jak byś chciał naprawić silnik za pomocą pytań przez internet :stuck_out_tongue: