Rozciąganie obrazu w grach, NVIDIA

To mój pierwszy post, więc przepraszam za brak fachowości. Mam taki problem: posiadam laptopa Lenovo Y550 z Windowsem 7 oraz grafiką Nvidia GT 130M. Zainstalowałem sobie ostatnio grę Heroes of Might and Magic III i mam ucięte boki na ekranie. Nie wiem skąd się to bierze, ale np w grze Fifa 11 miałem identyczną sytuację. Jednak po zmianie w ustawieniach gry na rozdzielczość 1366x768 (posiadam ekran panoramiczny) obraz był wreszcie normalny. Jak wiecie w Heroes III nie można ustawiać grafiki więc jestem w kropce… Czytałem różne fora, ale tam są porady dla osób które posiadają grafikę od ATI i w programie Catalyst mogą dokonywać zmian w centrowaniu obrazu. Ja posiadam Nvidię i nie mam pojęcia jak rozciągnąć ten obraz. Bardzo proszę o poradę. Pozdrawiam

Tutaj chodzi o to, że ekran jest panoramiczny, a gra jest dosyć stara i nie obsługuje takich rozdzielczości.

Ekran sam “centruje” obraz, aby nie był rozciągnięty na boki, tylko w prawidłowych proporcjach. Dzieje się tak nie tylko w laptopach, ale również w normalnych monitorach panoramiczny.

Grafika tutaj nie ma nic do dodania, po prostu przetwarza obraz. Przyczyną tego problemu jest sama matryca twojego laptopa.

Hmm…ale dziwne jest to, że mój znajomy, posiada laptopa z matrycą 16" i rozdzielczością 1366x768, czyli taką jaką ja mam, i Heroes działa mu bez problemu na pełnym ekranie. Wydawało mi się, że to może kwestia grafiki, on ma ATI i myślałem, że to też ma wpływ. Nie rozumiem takiej sytuacji, że jemu działa na normalnym ekranie a u mnie ucięło boki ;/

To funkcja konkretnego modelu laptopa, matrycy lub monitora. Niektóre to mają, a niektóre nie.

Karta graficzna nie ma w tej sprawie nic wspólnego, ponieważ ona generuje obraz, a nie go wyświetla.

Czyli mam pecha krótko mówiąc ;] rozumiem, że w żaden sposób nie da się rozwiązać tego problemu?

Wejdź w panel sterowania Nvidia i tam możesz ustawić skalowania o stałych proporcjach. Może pomóc w tym przypadku.

Super, pomogło! Dzięki bardzo za pomoc : )