Rozdzielczość optyczna projektora - co oznacza?

Może trochę głupie pytanie, ale nie znam się na projektorach, a chcę kupić. Jeśli przykładowo w specyfikacji projektora jest napisane, że ma rozdzielczość 800 x 600 pikseli, to co to oznacza? Że podczas podłączenia projektora do komputera będę musiał na komputerze zmienić rozdzielczość na 800 x 600 pikseli, żeby pokazał się obraz? Myślałem, że projektor po prostu powiększa obraz z monitora i nie ma znaczenia jaką monitor ma rozdzielczość. Zmienianie rozdzielczości nie specjalnie by mnie zadowalało bo potem na pulpicie się tylko bałagan robi jak się za bardzo zmniejszy rozdzielczość, ale co ważniejsze… nie będę przecież grał w gry w rozdzielczości 800 x 600… Jak to więc z tym jest?

lostek815 ,

Nie, projektor jest tak jakby monitorem, który rzuca obraz na ścianę i posiada własną rozdzielczość.

Obraz w wyższej rozdzielczości zwykle jest skalowany w dół, co wiąże się z utratą jakości.

Ale to jeśli projektor ma niższą rozdzielczość niż mam ustawioną w komputerze, to muszę coś zmieniać w kompie czy sam przeskaluje?

Po prostu rozdzielczość zmieni ci się na te 800x600.

Aha, czyli lipa. W takim razie muszę szukać projektora z rozdzielczością Full HD, żeby móc sobie na przykład pograć w gry na ścianie albo obejrzeć w dobrej jakości film bo takie 800 x 600 to mija się z celem i nie wiem w takim razie po co komu taki projektor, co tylko pogarsza jakość wyświetlanego obrazu. A przecież rozdzielczości 800 x 600 w komputerze to nikt nie używa od wielu wielu lat.

lostek815 , full HD są znacznie droższe. 1800zł wydasz przynajmniej.

A 800x600 do pewnych zastosowań daje radę. Nie ma sensu stosować np. w szkołach projektorów full hd.