Rozdzielenie sygnału internet

Witam serdecznie,

 

z góry uprzedzam, że jestem laikiem.

 

Mianowicie posiadam internet wchodzący do mieszkania światłowodem do tzw GPONu, do niego z kolei jest podłączony router. A z routera developer puścił 3 kable do każdego pokoju zarobione na końcu gniazdkiem w ścianie.

 

I teraz chciałbym z tego jednego gniazdka, aby jeden kabel wchodził do telewizora, a drugi do komputera. Jak mogę rozdzielić sygnał? Założenie jest takie, aby nie szło to bezprzewodowo (i nie pytajcie, a dlaczego i że tak najprościej :slight_smile:

Wiem, że jest switch, hub, router przewodowy. Który powinienem wykorzystać?

 

Z góry dziękuję.

 

Wszystko zależy od tego jak przydzielane są adresy przez ten router.

Hmm,

tego nie wiem.

 

Wiem natomiast, że z tego routera idą 3 kable po pokojach i de facto mogę podłączyć każdy oddzielnie w jednym czasie. 

Ale czy dobrze myślę, że gdybym kupił switch (kolo 40 zł) to jeśli przydzielanie adresów nie będzie barierą, to to powinno załatwiać sprawę? 

 

Tak, w takim wypadku wystarczyłby switch.

Czyli wychodzi kabel z gniazdka do switcha, a z niego 2 kable: telewizor i komp tak?

 

A teraz skomplikuje, jeśli Twój scenariusz z przydzielaniem adresów będzie niekorzystny, to co mogę zrobić? Inne urządzenie? Ręczna konfiguracja IP (bo o takiej gdzieś czytałem)?

To wtedy potrzebujesz routera.

Dzięki za pomoc!

a przepraszam jeszcze na chwilkę

a takie coś?

 

http://www.komputronik.pl/product/272238/Elektronika/Peryferia_PC/Intellinet_Trójnik_RJ45.html