Rozłączający się Internet w laptopie


(Grzegorz Pasz) #1

Witam

Mam problem z internetem w laptopie. Dzieje się to odkąd dostawca aktywował mi internet na 30MB. Od razu wspomnę że przedtem było wszystko w porządku i miałem ustawione automatyczne IP. Otóż przy aktywacji internetu wszystko było ok. Serwisant kazał mi sprawdzić na laptopie działa wi-fi, wszystko było dobrze. On podczas aktywacji sprawdzał bezpośrednio z kabla i też było dobrze. W ten sam dzień kiedy podłączyłem laptopa przez kabel sieciowy internet był ale nie na długo. Po jakimś czasie już go nie było chociaż w właściwościach połączenie jest tak jak na grafice poniżej. Zaznaczę że mam ustawione wtedy automatyczne przydzielanie IP. Kiedy ustawie je ręcznie jest ok ale po jakimś czasie rozłącza i muszę zrobić Diagnozuj i znowu działa. Kiedy normalnie przeglądam tylko internet działa cały czas. Ale jak nagle włączę jakąś grę która wymaga połączenia internetu znowu się rozłącza i tak w kółko.

Ktoś pomoże bo jest to na prawdę irytujące i męczące. 

1.thumb.jpg.a82762cd506d54e7670e78805292


(Dimatheus) #2

Hej,

Jaki to operator? Jaki posiadasz router? Próbowałeś uruchamiać ponownie router?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(roobal) #3

Proszę konkretnie zatytułować temat, w przeciwnym razie zostanie on przeniesiony do kosza.


(GioWDS) #4

Pokaż zawartość okienka, które znajdziesz pod guzikiem szczegóły (dla zainteresowanych po co: sprawdzam czy DHCP przyznał mu adres).


(Grzegorz Pasz) #5

Internet mam od dostawcy lokalnego. Router Netis WF2411I. Nie restartowałem routera.

Poniżej wrzucam screen szczegółów połączenia.

2.thumb.jpg.b674a33624f74b7aa114efa75fde


(Dimatheus) #6

Hej,

Na początek więc wyłącz, a następnie włącz router i poczekaj aż połączy się z siecią. Monitoruj, czy nadal pojawiają się problemy z dostępem do sieci.

Pozdrawiam,


(Grzegorz Pasz) #7

Restartowanie routera nic nie daję.


(Dimatheus) #8

Hej,

Czy przy połączeniu poprzez WiFi pojawiają się te same problemy? Może kabel jest uszkodzony? Próbowałeś zastosować inny?

Pozdrawiam,


(Grzegorz Pasz) #9

Wifi przestało kompletnie działać. Na początku działało teraz już nie. Sprawdzałem na innym kablu i też jest to samo.

Podam jeszcze przykład z ostatniej chwili. Przez cały dzień miałem internet, raz tylko rozłączyło. W momencie kiedy włączyłem FIFE i chce zagrać przez internet ten co chwila się wyłącza.


(spamkiller) #10

To jest laptop z win10 i kartą broadcoma? Też mnie rozłączało po ostatniej dużej aktualizacji win 10. Zrypane sterowniki standardowe w win10 i jeszcze gorsze od producenta laptopa zmusiły mnie do powrotu na win 8. U mnie dodatkowo kończyło się to BSODami lub czarnym ekranem przy ładowaniu systemu.


(Dimatheus) #11

Hej,

  • Jaki posiadasz system na komputerze?
  • Czy masz możliwość podłączenia innego komputera czy telefonu do łącza, z którego korzystasz?
  • Czy połączenie z internetem traci się także przy większym obciążeniu łącza - na przykład przy testowaniu jego prędkości przy pomocy strony http://www.speedtest.pl/?

Pozdrawiam,


(Grzegorz Pasz) #12

Witam

Tak mam Win 10. 

Jedynie telewizor jest podłączony do internetu.

Podczas robienia speed testu internet działa.


(Dimatheus) #13

Hej,

  • Próbowałeś aktualizować wersję sterownika do karty sieciowej - zarówno przewodowej, jak i WiFi?
  • Czy na telewizorze też występują podobne problemy?
  • Windows 10 w najnowszej kompliacji?

Pozdrawiam,


(Grzegorz Pasz) #14

Instalowałem nowe sterowniki do przewodowej

Nie zauważyłem problemów na telewizorze.

Windows zaktualizowany

Cały czas nie rozumiem dlaczego przy wpisanym przeze mnie IP internet normalnie działa a przy automatycznym już nie.


(Dimatheus) #15

Hej,

  • A telewizor też ma ustalony stały adres IP czy automatyczny?
  • Co się dzieje, gdy TV całkowicie odłączysz od połączenia sieciowego?

Może to oznaczać problemy z serwerem DHCP w routerze.

Pozdrawiam,


(Grzegorz Pasz) #16

Małe sprostowanie.

Właśnie sprawdziłem telewizor i tam też nie ma internetu.

Podejrzewam że nie ma tu winy ani laptop ani telewizor. 


(Dimatheus) #17

Hej,

W takim razie jak dla mnie nie działa poprawnie router albo też jest źle skonfigurowany.

Pozdrawiam,


(Grzegorz Pasz) #18

Właśnie doszedłem do takiego wniosku. Dzięki za pomoc.