Dobry wieczór, na samym wstępie, jeśli pomyliłem dział to przepraszam i proszę osobę upoważnioną o przenisienie posta do poprawego działu.
Przejdźmy do konkretów, od dłuższego czasu mam problem z kartą sieciową w moim laptopie. Podczas normalnego użytkowania z przeglądarkim, co jakiś czas rozłącza kartę sieciową i występuje brak połączenia. Na ponowne połączenie trzeba czekać raz 10 sekund, a raz 2 minuty. Jest to dość uciążliwe i nie mam pojęcia jak ten problem rozwiązać.
Posiadana karta sieciowa to Broadcom 802.11n network adapter. Ponadto mam w pełni zaktualizowanego windowsa 10. Sterowniki karty sieciowej również są zaktualizowane.
Widziałem już na kilku forach, że użytkownicy mają, bądź mieli podobny problem, jednak w żaden sposób mi nie pomogły. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem zapraszam do dyskusji, byłbym naprawdę wdzięczny! Jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe informacje, których tutaj nie wypisałem
Zasięg internetu jak najbardziej poprawny, opisany problem występuje tylko na jednym laptopie. Moze opisze problem ponownie, dosłownie co kilka minut laptop traci połączenie z internetem i dosłownie po 2-3 minutach ponownie jest odzyskuje. Podczas utraty internetu, nie ma jakiejkolwiek dostępnej sieci wi-fi, gdzie normalnie jest kilkanaście dostępnych. Wnioskuje zatem, ze jest to problem z karta sieciowa, która prawdopodobnie sie co chwile rozłącza, czytałem na wielu forach i widze, ze sporo osob miało z tym problem, jednak konkretnego rozwiązania nie znalazłem. Jeśli jest to problem karty sieciowej to ja najnormalniej na swiecie wymienię, bo sa to groszowe sprawy, ale istnieje mozliwosc, ze jest to kwestia ustawień, przy czym wymiana karty na nowa nie pomoze. Chce uniknąć takiej sytuacji, dlatego tu jestem.
Pogrzebaj w biosie, ja miałem tak że wifi mi cały czas rozłączało, okazało się, że w biosie była opcja która automatycznie wyłączała Wifi po włożeniu kabla ethernet i tak się Windows powadził z moją kartą, ten chciał włączyć a ten wyłączyć, to było na dell.
Miałem podobny problem w stacjonarnym kompie. Też tylko WiFi, bez kabla. Rozwiązaniem okazało się wyłączenie karty sieciowej (LAN) w BIOS. Dodam, że zarówno płyta, jak i karta WiFi są firmowane przez Asusa właśnie.