Rozłączanie się internetu radiowego


(micmos14) #1

Witam.

posiadam internet radiowy no i muszę na niego trochę ponarzekać :frowning:

Mam go kilka lat, rozłączanie się zbytnio mi nie przeszkadzało.

Teraz juz mnie to denerwuje.

Pingi wieczorami sięgają sporych liczb, zwykle jest to ping skaczący.( Mam 50 przez 2 minuty, potem 150-200 przez kilka sekund, potem znow maleje).

Bywają dni, że internet rozłącza się całkowicie się rozłącza.

Mój router to TP-Link TL-WR340G, mam wi-fii, ale to ze brat korzysta z laptopa napewno nie wpływa na zmiany pingu, czy rozłączanie.

Czy możecie poradzić co zrobić? Może jakiś program do zdiagnozowania mojego łącza? Do zeskanowanie?

Z góry dziękuje za pomoc


(system) #2

Mam doświadczenia wprost przeciwne. Nic tu raczej nie poradzisz. Wszystko zależy od dostawcy i tylko tam możesz szukać rozwiązań.


(Nokusiapl) #3

micmos14 tylko Ci usługodawca kłania się.To od niego zależy jaki masz net radiowy i szybkość ,ping itd :wink:


(pstrowsky) #4

Cześć :slight_smile:

Jedynie słuszna porada jaką może dać długoletni użytkownik sieci radiowej -> zmień operatora choćby na internet mobilny w Orange, Playu czy jakiejś innej normalnej firmie. Najlepiej wypowiadając umowę ze względu na niedotrzymywanie przez dostawcę warunków dostarczania usługi. W tym celu należy napisać pismo z reklamacją, często także powtórzyć tę operację kilka razy. Pingi nie będą dużo lepsze ale internet będzie się mniej rozłączał i komfort pracy będzie lepszy. Przestawianie anteny, wymiany routerów, niby regulacje i tym podobne zabiegi możesz od razu pominąć bo to strata czasu.


#5

micmos14 , proszę zapoznaj się z tą stroną oraz tym tematem, a następnie popraw tytuł tematu, używając przycisku image.php?album_id=20&image_id=4038

Poza tym, na forum używamy polskich znaków (ż, ł, ć, ś, ą itp.). Proszę wyedytować swojego posta i poprawić co trzeba.

W przypadku zignorowania prośby temat poleci do śmietnika.


(system) #6

W życiu nie zmieniaj na internet mobilny, chyba że mało ściągasz danych.

Poza tym ludzie mają radiówki zwykle w małych miejscowościach, a tam int. mobilny ma kiepski zasięg a przy EDGE czy nawet UMTS nie pośmigasz.

Ja też mam radiówkę, tylko na innych zasadach, bo mam u siebie na dachu antenę, nadajnik dla innych ludzi i mi operator dał 15MB za free

15MB tylko jak dużo ludzi siedzi to tyle nie ma, ale poniżej 5MB nie schodzi mi.

Pingi są super, więc ja nie narzekam


(pstrowsky) #7

Ja mam w tej chwili limit 20GB i zapewnia mi to stały dostęp do sieci przez okrągły miesiąc. Wystarcza zarówno do pracy jak i do oglądania filmów na YT itp. piratem nie jestem więc więcej po prostu nie zużywam. Nigdy nie liczyłem ale szacunkowo mogę powiedzieć, że mój limit zaspokaja zapotrzebowanie na internet w około 130%. Poza tym internet mobilny to też jest internet radiowy i jego jakość zależy w dużej mierze od odległości od nadajnika ilości użytkowników w danej chwili i innych czynników ale to jest chyba jasne i nie trzeba tego tłumaczyć. Co do rozłączania w trakcie pracy kiedy byłem w Warszawie samoczynne rozłączanie internetu następowało około 1 raz na dobę w godzinach nocnych, na południowym zachodzie pod czeską granicą rozłącza mi się około 3 - 4 razy w losowych momentach pingi wahają się od 100ms do 900ms ale nie wpływa to w żaden sposób na otwieranie stron, w Warszawie pingi były znacznie niższe, w okolicach 60 - 120ms (sieć play)

W przypadku lokalnego dostawcy miałem mniejsze pingi, 30 - 100ms ale co z tego jeśli 10% pakietów nie trafiało w cel? Nie było to spowodowane ani pogodą, ani działaniem sił nadprzyrodzonych ani ruchami tektonicznymi skorupy ziemskiej czy wybuchami na słońcu :wink: ale za to miało wyraźny wpływ na korzystanie z internetu. Dostawca stosował różne sztuczki i wykręty do puki wraz z prawnikiem nie skierowałem do niego odpowiedniego pisma. Wielu dostawców w Polsce jest po prostu nieuczciwych i warto tępić ten proceder :wink: Jest taki urząd, który zajmuje się kontrolą miedzy innymi dostawców internetowych i jednym pismem możesz narobić nieuczciwemu dostawcy wielu kłopotów a nawet doprowadzić do zamknięcia całego "interesu". moim celem nie było robienie komuś kłopotów ale uzyskanie dostępu do internetu w granicach połowy obiecywanego w umowie. Dopiąłem swego więc dalej sprawy nie ciągnąłem.


(micmos14) #8

Mam tą samą sytuację, też mam nadajnik, a internet mam za darmo.

A co z programami? Istnieje jakiś co zdiagnozuje, czemu mi tak pakiety gubi?


(system) #9

O ile ja wiem, nie istnieje coś takiego.


(pstrowsky) #10

Nie ma tu czego diagnozować. Twój dostawca celowo obniża parametry Twojego łącza dla tego gubi pakiety. Zadzwoń do niego lub wyślij pismo z reklamacją powiedz jaka jest sytuacja i może przez tydzień lub dwa będzie lepiej.


(SMDOBPRO) #11

Panowie człowiek pyta jak ma zdiagnozować a nie jak zerwać umowę ewentualnie jak napisać pismo ..to może do sądu albo do prokuratury z tym :slight_smile: .

Jeśli router twój to popatrz trochę w ustawienia siła sygnału,jakie sieci w pobliżu i na jakich kanałach,można rzucić oczkiem kto jest połączony (bo może masz jakąś pijawkę co ci sie podłacza i kombinuje)jesli router nie twój a od dostawcy to pewno nie masz hasła i nic nie zrobisz trzeba po prostu zadzwonić co dostawcy naświetlic temat powiedziec o co chodzi ewentualnie podać w jakich godzinach był zanik i zobaczyć co powie jak zajrzy w logi etc.Dopiero jak to wszystko nie przyniesie skutku można zając bardziej twarde stanowisko.


(micmos14) #12

No dzięki. Temat można zamknąć. Dowiedziałem się, że jeżeli coś szukać to tylko u dostawcy.

Forumowicze, dzięki za pomoc ! :slight_smile: