Rozłączanie się internetu


(Efilates1) #1

Witam, a więc od dwóch dni mam problem z komputerem tzn. notorycznie rozłącza mi się internet. Posiadam od kilku miesięcy internet w Netii 2,4 MB z czego jestem zadowolony. Internet zawsze chodził bez żadnych zarzutów, natomiast od dwóch dni zaczął się cały czas rozłączać. Tzn. dioda na modemie miga co kilka minut, nieraz 30sekund, nieraz 5-15 minut tak jakby się na nowo synchronizował. Sprawdzałem w kablach, czy może moje zwierzaki mi czegoś nie naderwały itd, i okazało się że wszystko jest wporządku. W kompie też nic nie zmieniałem prócz zasilacza kilka dni temu. Ale i po jego zmianie internet chodził. Zauważyłem że w statusie połączenia są niejakowe Błędy. Nieraz jest ich multum, a w zasadzie non stop około 70-130. Co to za błędy, czy moga być one przyczyną iż modem szwankuje? A może to wina sieci? System jest wolny od śmieci i wirów bo sprawdzałem czym się tylko da.

untitledmd2.jpg


(kris) #2

Przełącz modem pod inne USB bo możliwe że USB szwankuje i to jest przyczyną rozłączania bynajmniej u mnie tak było tyle że pod neostradą ale chyba zasada działania jest taka sama . Ale istnieje jeszcze taka możliwość , że inne urządzenie podłączone pod USB jest wadliwe np. myszka i też będzie rozłączało modem , najlepiej po odłączaj wszystkie urządzenia podłączone pod USB i podłącz sam modem i zobaczysz jak się ma sprawa .


(Efilates1) #3

W sumie moze byc to trafna uwaga. Mam pod usb podpieta klawiature, modem, kabel od sonowki i canona... odlacze je i sprawdze...


(system) #4

Sprawdz poziom sygnału(SNR) i szumów(Line Attenuation). Widać modem traci synchro, może zmieniły się warunki techniczne :slight_smile:

Też tak miałem na neo 6mbps, wywaliłem sagema od TP i kupiłem router. Teraz działa ok.


(Efilates1) #5

Poki co jest dosc dobrze, a ja nie mam zamiaru dokladac do tego interesu. Jesli oni kreca na lini to niech oni sie martwia o sprzet, w koncu wzieli za wykupne modemu. A jak sprawdzic te szumy?