Olej rozmiarówke różnie wypadaja wielkości ram w zależności od jej kątów.
Weź miarke i zmierz wszystkie 3 rury ramy w obecnym rowerze. Jeśli koniecznie chcesz.
W ten sposob sie nie mierzy, nie ma to wogole znaczenia. Jeśli rama jest MTB to jest ona nizsza.
Jesli nie jestes kolosem ani jakims malym czlowiekiem rama 17,5 bedzie OK.
Ale najlepiej idz do sklepu rowerowego i tak:
Wybierasz rower.
Wyciagasz w nim siodelko tak jak Ci pasuje i zeby tobie bylo wygodnie na wysokość narazie.
Jeśli w rura podsiodlowa wystaje wiecej niz 40 cm - wieksza rama
Jeśli w ramie rura podsiodlowa jest krotsza niz 10 cm - wieksza rama (chyba ze rura podsiodlowa jest krotka tzn ~ 30 cm to wtedy nie)
Jesli pasuje CI wysokosc to. Noga do przeprostu czyli na maxa wyprostowac i piety obu nog na pedaly. jesli mozesz w tej pozycji pedalowac do tylu bez problemow wybrales dobra wysokosc siodelka.
Teraz sprawa odleglosci od kierownicy. Ja lubie lezec nisko dlatego kierownice mam -12 cm w stosunku do siodelka. Ale tobie nie bedzie tak wygodnie;]. Wyprostuj sie (proste plecy) wyciagnij obie rece przed siebie i staraj sie siegnac w strone kierownicy. Jesli odleglosc od wskazujacego palca miesci sie w 10 cm od “sterow” (czyli to skad wychodzi z ramy “kierownica”) to jest OK.
Czasami rowery maja dziwne wsporniki kierownicy. Sprawdz jaka jest odleglosc od twoich palcy do kierownicy przy wyproscie jak wyzej. (tym razem moze to byc do 15-16 cm)
Cześć! Po co Ci mierzyć rozmiar ramy, jak masz tą wartość napisaną na ramie? Jeśli chodzi o dobranie ramy dla siebie to jest na to sposób. Przede wszystkim dla innego rodzaju roweru dobieramy inny rozmiar ramy. Rowery możemy podzielić na szosowe, trekkingowe czyli na szosę i lekki teren, i górskie. Do każdego roweru dobieramy rozmiar ramy w ten sposób: Stajemy z rowerem tak, aby rama była między nogami w kroku. Dla roweru szosowego odległość od kroka do ramy ma wynosić ok 5 -6 cm. Dla roweru trekkingowego10-12 cm, a dla roweru górskiego 15-18 cm. Są to odległości orientacyjne, które nie mają takiego wielkiego znaczenia w normalnym użytkowaniu roweru. W sporcie te parametry dobiera sie bardziej ściśle. Pozdrawiam