Rozszerzenie zasięgu WIFI

Witam

Jestem nowy na forum, jestem w 1 klasie technikum informatycznego, zainteresowałęm się sieciami i systemami, ale przejdźmy do rzeczy.

   

Mianowicie, mam w domu router-modem Cisco ep3925 do niego podłączona jest “skrętka”-kabel koncentryczny od dostawcy UPC.

Do Cisco podpięte są 3 kable LAN Rj-45 (podpięte do 3 dekoderów NC+) oraz 1 kabel Rj-11 do telefonu. Są takze 3 PC które łączą się przez WIFI.

  Kupiłem sobie router Tplink WR740N i pomyślałem że mógłbym poszerzyć zasięg wifi w mieszkaniu.

           W Cisco jest opcja WDS.

Więc:

-Wpisałem MAC tplinka do zakładki WDS w Cisco.

-Dałem zabezieczenie WEP w Cisco, ale w tplinku przy konfiguracji WDS niewiedziałem które uwierzytelnienie wybrać (otwarte czy wspólne) Obrazek w załączniku.

-Kanały Wifi dałem na 1 

-DHCP wyłaczyłem w tpllink w cisco z DHCP nic nie ruszałem, zostawiłem tak jak było. Ale pózniej nie dało się połaczyć gdyż trzebabyło statycznie wpisywać w widnowsie.

-SSID w tplinku ustawiłem na to samo co w cisco

-Cisco ma bramę LAN na 192.168.1.1 a tplink ustawiłem na 192.168.1.2 (standardowo miał 192.168.0.1)

 

Jednak po tym wszystkim nic nie działa, nie ma dostępu do internetu.

I teraz niewiem czy zrobiłem coś źle czy po prostu urządzenia są niekompatybilne, albo UPC zblokowało mostkowanie w cisco.

 

Rozważam opcje wgrania jakiegoś firmware do tplinka np. Open WRT, ale czy wtedy traci się gwarancje? Czy można powrócić wtedy do oryginalnego softu po wcześniejszym backup’ie?

 

Proszę o wyrozumiałość. Z góry Dziękuje.

post-278321-0-89604800-1431077324_thumb.