Witam. Próbowałem już na własną rękę szukać rozwiązania, ale na niewiele to się zdało.
Posiadam dwa routery - Livebox od Neostrady i podłączony do niego NETGAR Wireless-G Router WGR614v1.
Do Livebox-a podłączony komputer działający pod Vistą, do drugiego - maszyny z Windows 7 na pokładzie.
Niestety z poziomu systemu zawsze widać tylko urządzenia z własnej podsieci.
Pytanie, jak poustawiać, by komputery widziały się wzajemnie pomiędzy routerami jak w sieci domowej (wystarczy dostęp do drukarki i udostępnionych katalogów)?
Nazwy podsieci? Jedyne nazwy jakie widzę to sieci bezprzewodowych, ale co to ma za znaczenie?
Ustawienia były domyślne, byleby internet działał.
Bramę domyślną przyjmuje tylko do parametrów, dla których on sam ma się łączyć z Livebox-em; dalej sam nadaje adresy 10.0.0.x (Livebox - 192.168.1.x), przy próbie zmiany na adres IP Liveboxa wyskakuje komunikat o konflikcie adresów.
Jedyne, co się udaje, to przekierowywanie portów (sprawdzone dla p.80 - http)
Czy musisz używać NETGEAR-a aby tworzyć nową podsieć? Znacznie łatwiej będzie zrezygnować z funkcji routera i wykorzystać go tylko jako switch i access point.
Livebox powinien być serwerem DHCP. Do niego, do któregoś z portów LAN podłączasz NETGEAR-a, też do portu LAN (ważne - nie WAN!). Na NETGEAR-ze wyłączasz serwer DHCP. Nadajesz mu też jakiś stały adres IP z sieci nadawanej normalnie przez Liveboksa, najlepiej taki, który nie będzie używany nigdy przez żaden komputer. Po co? Aby móc się do niego dostać.
I już - NETGEAR nie sieje swoim DHCP, a jego wbudowany switch przekazuje pakiety pomiędzy komputerami do niego podłączonymi, gdy nie jest do niego podłączone, idzie do Liveboksa który robi to samo.
Jeżeli chcesz mieć sieć bezprzewodową to obydwa Access Pointy powinny rozsyłać taką samą nazwę sieci (SSID), takie same zabezpieczenia i najlepiej aby to robiły na różnych kanałach, nie zakłócających się wzajemnie (jakieś 2-3 kanały różnicy powinny wystarczyć).
Właśnie o to mi chodzi. Tylko jak takie coś zrobić?
Co do portu, wielkiego wyboru nie mam, Livebox v1.1 ma dwa wyjścia Ethernet, z czego jedno idzie pod dekoder… (neo z tv)
Wyłączenie DHCP i stały adres IP routera- ok, tyle da się zrobić.
Niestety - efektu brak, poza brakiem dostępu do panelu NETGAR-a spod 10.0.0.1 nic się nie zmieniło.
(Adresy komputerów: 10.0.0.2, 10.0.0.3 [tych podłączonych do NETGAR], z maszyny podłączonej do Livebox-a testowane adresy IP 192.168.1.1-192.168.1.19; odpowiada tylko ten, z którego testuję - 192.168.1.12 <1ms; i panel NETGARA na 192.168.1.14:8080_
Przepraszam, pisane na szybko. Chodzi o całkowity brak możliwości połączenia się z siecią przez NETGAR, zarówno przez Wi-Fi, jak i kabel Ethernet.
Co ciekawe, on sam (sprawdzone przez dostęp zdalny z sieci Liveboxa - jeszcze działającego) ma dostęp do Internetu, gdyż jest w stanie sprawdzić aktualizacje oprogramowania, a raczej ich brak. Problem w tym, że go wcale nie rozdziela. Czyli oprócz wyłączenia serwera DHCP trzeba pewnie zrobić coś jeszcze…
On go nie ma rozdzielać. Rozdzielaniem zajmuje się Livebox. Podłączyłeś NETGEAR-a do Liveboksa za pomocą któregoś z portów LAN (nie WAN!) tego pierwszego?
Wszystko zgodnie z podanymi wytycznymi. Problemem były chyba tylko jakieś ukryte dane z automatycznej konfiguracji; ustawienie wszystkiego manualnie rozwiązało problem. Sieć działa, transmisja Komputer1<–Wi-Fi–>router1<–20m_kabla–>router2<–Wi-Fi–>Komputer2 na wystarczającym (jak na 802.11g Liveboxa) poziomie 15Mb/sek.
P.S.
Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc, szczególnie użytkownikowi Nemhein ;]