RTV Euro AGD rękojmia czy gwarancja (Telefon Xiaomi)?

Mam zamiar reklamować telefon Xiaomi z powodu wady wyświetlacza (prawdopodobne wypalenie wyglądające trochę jak screen bleeding). Czy lepiej skorzystać z rękojmi czy gwarancji? Nie mam pojęcia jak funkcjonuje gwarancja Xiaomi, ani nie miałem do czynienia nigdy z reklamacjami w euro. Chciałbym aby telefon wymienili mi na nowy, z uwagi na zużytą już baterię. W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi mogę wybrać z listy wymianę jako preferowany sposób realizacji reklamacji.

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś kto ma doświadczenie z gwarancją Xiaomi lub realizacją rękojmi w euro podzielił się przebiegiem.

Zawsze lepiej rękojmia, bo jest gwarantowana prawnie, a sprzedawca jest zobligowany również terminami z niej wynikającymi. Gwarancja producenta to jego dobra wola, a w dodatku w razie jakichś problemów nie wiadomo nawet czy spory będą rozstrzygane w polsce :wink:
Z gwarancji korzystam tylko w przypadku producentów o uznanej renomie i kiedy mam pewność, że obsługa będzie lepsza niż “wymagana” (np. Dell, Microsoft, etc.)

Możesz chcieć. Sklep może się nie zgodzić.

Też nie bardzo. Mają dwa tygodnie na rozpatrzenie rękojmi. Jak się nie wyrobią, to znaczy, że zgadzają się na twoje warunki. Realizować naprawę mogą praktycznie w nieskończoność.

Rękojmia jest mimo wszystko lepsza, bo sklep jest pośrednikiem w naprawie i możesz się wyżyć na personelu. Producent też może inaczej patrzeć na swojego kochanego sprzedawcę, a inaczej na klienta indywidualnego. No i w zależności od preferencji nie bawisz się w wysyłkę.
W Euro realizowałem już i gwarancję i rękojmię. Problemu nie było. Raz otrzymałem zwrot kasy za syfnego robota, który sprzedawali (wcześniej była wymiana na nowy, naprawiać nie chcieli). Na gwarancji poszedł dysk USB ADATy. Wymienili na nowy.
Telefon pewnie pójdzie na ten sam serwis w wypadku gwarancji i rękojmi.

Zaraz. Gwarancja, może być lepsza lub gorsza. Trzeba przeczytać jakie są warunki gwarancji, bo czasami są o wiele lepsze niż rękojmi. Rękojmia jest po to, żeby chronić konsumenta, gdy producent leci w kulki z gwarancją. Nie wiem jak w Polsce wygląda gwarancja xiaomi, bo prędzej się starzały te urządzenia niż psuły, ale kiedyś reklamowałem w chinach i przyszedł nowy telefon w dwa tygodnie.

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Jak to jest z tym czasem zgłoszenia wady sprzedawcy w przypadku rękojmi? Czytałem gdzieś że jest na to rok od stwierdzenia wady. Ale w przypadku konsumenta jest to i tak nie krócej niż termin 2 lat na stwierdzenie wady?
No chyba że coś się zmieniło i znalazłem nieaktualne informacje.