Ruskie szersze tory :/


(hajduk123) #1

Siema mam troszkę głupie pytanie gdzie w polsce leżą takie szersze tory jak w rosji. Może ktoś wie. Ma ktoś jakieś mapki albo coś?? Chodzi mi o południową część polski. Z góry dzięki! !!


(Kizeweter) #2

Poszukaj na Roztoczu - kiedyś znalazłem taką stronkę - ale teraz nie pomnę.

Złączono Posta : 16.07.2006 (Nie) 23:16

O jest - http://www.roztocze.stalwol.pl/Roztocze/Html/Index.htm

szukaj i klikaj tutaj.


(Szymszejdi) #3

Ruską drezynę budujesz? :stuck_out_tongue:


(Kizeweter) #4

To jest to!

http://www.roztocze.stalwol.pl/Roztocze/Fhtm2/kolejowe.htm


(fiesta) #5

wszędzie tam gdzie są stacje przeładunkowe przy granicy z byłymi krajami ZSRR np w Medyce.


(Barti041) #6

heh a ja na roztoczu mieszkam, na dodatek 10 km od szczebrzeszyna i o tym nie wiedziałem :), a jak pociąg z polski jedzie do rosji to jak on po tych szerszych torach jedzie? osie mu zmieniają czy jak? a może podstawke jakąś dają? mieszkam w samym centrum roztoczańskiego parku narodowego, może ktoś też z tych stron?


(fiesta) #7

Nie osie tylko całe wózki.

W specjalnych nastawniach gdzie są podwójne tory, cały skład jest podnoszony do góry i zmieniane są wózki, cała operacja trwa kilkanaście minut.


(Lhotse1) #8

Terminal Sławków

http://www.pcccargo.pl/bazy/pcccargo.ns ... ent&Click=


(hajduk123) #9

Nie buduję ruskiej drezyny :lol: . Dzięki za wszystkie posty! !!


(Bwatras) #10

I własnie to jest problem dzisiejszej podróży miedzynarodowej, że kraje różnią sie miedzy sobą szerokością torów. Gdyby nie to możliwe że podróż pociągiem była by tańsza i szybsza!


(Piotrekjunior) #11

M_U_R_A_R_Z ale to jasne że ruskie zawsze musza mieć wszystko największe (podobnie jak USA, bo swojego czasu przecież ruskie i USA prześcigały się w podbijaniu księżyca itp... i jedni budowali większe budowle od drugich żeby udowodnić kto jest potęgą na świecie). W USA do dzisiaj panuje mania wielkości :? Wystarczy spojrzec na pickup-y DODGE :? Na polskie warunki to niemalże półciężarówka :shock: A dla nich normalny codzienny samochód 8)

Z tego co mi wiadomo to są 3 rodzaje (jak nie 4-wąskotorowe) szerości szyn. Wąskie, średnie i szerokie. Szerokie mają ruskie. Polacy średnie ale gdzieś chyba śa węższe od Polskich (nie mówie o tych wąskotorowych :stuck_out_tongue: ) :arrow: ale mogę sie mylić :stuck_out_tongue:


(Azpr) #12

M_U_R_A_R_Z zabardzo nie wiem w czym masz problem w podrozowaniu miedzynarodowym pociagiem... wsiadasz np. w Warszawie, jedziesz do granicy z rosją [tam podnosza pociag, wymieniaja podwozie z wiekszym zestawem osi] i jedziesz dlaej np. do moskwy... nie musisz nawert z tego pociagu wysiadac...


(Airborn) #13

mi tam wikipedia znalazła około 30 różnych szerokości torów :wink:

Pomyśl chwilę, jak sądzisz, dlaczego w różnych krajach (regionach) stosuje się różne szerokości torów...


(fiesta) #14

piotrekjunior nie wypisuj bzdetów, bo nie masz o tym zielonego pojęcia. Szerokie tory w krajach byłego ZSRR są zaszłością historyczną wynikającą ze strategii, chodziło o zablokowanie transportów wojskowych drogą kolejową w wypadku inwazji na ZSRR jak i gospodarczej :arrow: po co towar mają rozwozić po terenie ich krajów inni przewoźnicy skoro mogły to robić koleje radzieckie. Taka polityka Kremla na pewno nie wynikała z tego że:

8)


(outca$t.) #15

Też chciłem to napisać :D. Ale w przypadku amerykanów to prawda, że lubią być najwięksi i miec największe, ale ich na to stać.

Tylko, że poziom życia Amerykanów wtedy się podnosił, a poziom życia Rosjan malał, głównie ze względu na politykę, ZSRR ciągle wtedy stawał się bardziej zacofany. Zresztą tak samo było z nami, gdyby granica podziału przebiagała za Polską prawdopodobnie żyłoby nam się o wiele lepiej.


(Barti041) #16

ale za to jaka była dobra propaganda :mrgreen:


(hajduk123) #17

Albo na ich kobiety :lol: